ÍZcsiklandozó

Lime-os görögdinnye turmix

2017. augusztus 10. 07:00 - ÍZcsiklandozó

... fekete szederrel

20731199_1595566147173774_327448388_n.jpg

 

Van olyan nap, amikor nem főzök....bevallom, nem is kevés!
Ennek persze sokféle oka van...most éppen az, hogy kánikula van, amikor nincs kedvem a meleg tűzhely mellett állni.
Ilyenkor nem is kívánunk semmi mást, csak sok folyadékot és még több gyümölcsöt. Erre tökéletes választás a gyümölcslé, a hűtött gyümölcstea, a gyümölcsital vagy akár a smoothie.

A turmix italok azok közé a finomságok közé tartoznak, amelyek akár nagyobb gyerekek első konyhai próbálkozásai közé tartozhatnak, hiszen elronthatatlanok, finomak és egészségesek is. Készíthetők tejjel, vízzel vagy nagy víztartalmú gyümölcsök esetén önmagában. Fogyókúrába is bátran beilleszthetők, sőt, betegségből való lábadozás alatt is nagyon kedvezőek a vitamintartalmuk miatt.

Pár napja a világhálón való kalandozásom közben egy kedves ismerősöm Imádok főzni/Cooking is FUN oldalán megláttam a különféle dinnyeitalok változatait...rögtön kedvet is kaptam, hogy készítsek egy saját variációt.

Most az egyik kedvencemet, a lime-os görögdinnye turmixot hoztam. 

 

20786315_1595565567173832_516642241_n.jpg

 

 

Ehhez jó sok görögdinnyét, egy egész lime citromot, pár ágacska mentát, jégkockát és néhány szem szedret használtam.
Szerencsére csodásan érett, mézédes, szinte mag nélküli görögdinnyét sikerült vásárolnom, ezért nem igényelt semmiféle édesítést. (méz, barna cukor...)
Apró kockákra vágva, a kifacsart lime citrom levével meglocsolva tettem a turmix gépbe, majd pár pillanat alatt összeturmixoltam és már mehetett is a kancsóba és poharakba. 
Mivel nem bírtam kivárni ebben a hőségben, míg az egész meghűl, a poharakba jégkockát, hűsítő mentát és díszítésnek érett szedret adtam hozzá. Már ihattuk is!

A kancsó pedig a hűtőbe került, hogy alaposan összeérjen a gyümölcsök íze és holnap már jó hidegen csak kortyolni kelljen.

Egészségetekre!


20750730_1595564863840569_921743770_n.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr4012731646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.08.10. 12:52:03

Bocsi, hogy megint én vagyok. :o)
Végre egy recept, amelyben nem javasolnak a görögdinnyéhez még plusz mézet vagy cukrot adni. Egy mézédes dinnyéhez felesleges.
De mentával még én sem próbáltam. :o)

ÍZcsiklandozó 2017.08.10. 14:27:00

@Attilajukkaja: Örülök a visszajelzéseknek, pláne, ha pozitívak vagy építő jellegűek!
Próbáld ki, nem fogsz csalódni!
süti beállítások módosítása