ÍZcsiklandozó

Diós sütőtökös tortácskák édes mascarpone krémmel

2017. október 15. 18:48 - ÍZcsiklandozó

22551000_1658023777594677_1265763622_o.jpg

Ahogy az ősz megérkezett és egyre rövidebbek a nappalok, az ember hamarabb leül egy jó könyv vagy film mellé a meleg lakásban. Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem ilyenkor nagyobb vágyam van a jó illatokra, a meleg fényekre, színekre, édes ízekre. Ezt pedig mi is elégíthetné ki jobban, mint egy hétvégi napsütéses időben megejtett séta valahol a természetben, egy esténként meggyújtott mécses és egy illatos finomság, amiben benne rejtőznek az ősz ízei. Mivel jókora sütőtököt szereztem, a hétvégi főételem elkészítéséhez nem használtam fel mindet, így adott volt, hogy édességet is ebből fogok készíteni.

A konyhaszekrény rejtekéből előkerülő csinos muffin papírok ösztönöztek arra, hogy falatnyi kis tortácskákat varázsoljak az asztalra mindenki örömére.

Mutatom, hogy készítettem:


22547587_1658021064261615_1919205181_n.jpg

 

Hozzávalók:

A tésztához:

- 20 dkg nyers sütőtök
- 15 dkg barna cukor
- 2 egész tojás
- 15 dkg liszt
- 2 teáskanál sütőpor
- 1 marék dió
- 2 kávéskanál fahéj
- 1 csipet őrölt gyömbér
- 85 ml olaj

A tetejére:

- 25 dkg mascarpone krémsajt
- 2-3 evőkanál porcukor
- 10 g habfixáló
- pár csepp vanília aroma


- díszítéshez dió, sütőtök

 

22538188_1658020584261663_1791125423_n.jpg

 

Ha megvannak a hozzávalók, máris nekiláthatunk ennek a csodás finomságnak az elkészítéséhez. (Természetesen megsüthető egy közepes tepsiben, egészben is, ekkor kenés és díszítés után csak szeletelni kell.)

Én a látványosabb megoldást választottam, ezért használtam sütéshez a muffin papírokat.

 

Elkészítés:

 A sütőtököt meghámozzuk, majd vékony lyukú reszelőn lereszeljük. A diót késsel durvára vagdossuk. 

Az egész tojásokat a cukorral alaposan kikeverjük, majd belekeverjük az olajat. Hozzáadjuk a lisztet, amelyben előzőleg elkeverjük a sütőport és a fűszereket. 
A lereszelt sütőtököt és a durvára aprított diót óvatosan hozzáadjuk, alaposan elkeverjük. 

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy nagyobb tepsibe elrendezzük a muffin papírokat, amelyeket kb. háromnegyed részükig megtöltjük a sütőtökös masszával, majd betoljuk a sütőbe.
Kb. 30 perc alatt szép arany színűre sütjük. (Tűpróbát érdemes tenni.)

 

22551771_1658023030928085_1961506415_n.jpg

 

Amíg hűlnek a tortácskák, elkészítjük a díszítéshez a mascarpone krémet.
Ehhez a mascarpone sajtot összekeverjük a porcukorral, a vaníliával és a habfixálóval. Pár perc alatt homogén állagúra keverjük. (Én kézi habverőt használtam, nem láttam szükségesnek az elektromos habverő használatát.)

Amikor a tészta teljesen kihűlt, a krémet zacskóba töltöttem, amelynek egyik sarkát kivágtam. Ezzel nyomtam több kisebb vagy egy nagyobb halmot belőle a tortácskák tetejére. Végül hullámosra vagdalt nyers sütőtökkel díszítettem.

Igazán finom, illatos, puha, aromás desszertet kaptam, amely bátran megállja a helyét az őszi délutánokon akár vendégvárónak is.

Próbáljátok ki!

 

22497498_1658023107594744_1450830301_n.jpg

 

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr8112986794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása