ÍZcsiklandozó

Pillecukros, csokis keksz

2017. november 24. 07:46 - ÍZcsiklandozó

 

 23846887_1694165367313851_1429473745_o.jpg

 

Azt hiszem, már rájöttetek, hogy nagyon szeretek ugyan a konyhában foglalatoskodni, ám még inkább szeretem, ha ez csak minimális időt vesz igénybe.
Betudható ez a sokféle elfoglaltságomnak, a kevés szabadidőmnek és valljuk be, kicsit a kényelem szeretetemnek is. Persze tudom, a háziasszonyok 90%-a így van ezzel, én is ezt a tábort erősítem.
Éppen ezért kedvelem azokat a megoldásokat a főzés, sütés során, amelyek lerövidítik az elkészítést, amelyek minimális idő-energia-hozzávaló ráfordítást igényelnek.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy igazán látványos ételeket, desszerteket nehéz villámgyorsan előállítani, de mégsem lehetetlen.
Erre hozok most egy frappáns desszertet, egy pillecukros-csokis, gránátalmával megbolondított kekszet. Az alapanyagok készen vásároltak, így tulajdonképpen csak az összeállítás az, ami pár percet vesz igénybe. Bátran állíthatom, hogy elkészíteni szinte rövidebb idő alatt lehet, mint eltüntetni a tányérról.

 

Így készítettem:

 

23845304_1694165113980543_1235244138_n.jpg

 

Hozzávalók: (darabonként)

- 2 db készen vásárolt vajas keksz
- 1 db pillecukor
- kevés olvasztott csokoládé
- gránátalma

 

23845086_1694165327313855_601627480_n.jpg

 

Elkészítés:

A vajas kekszet egy mikrózható tányérra rakjuk ("fejjel lefelé", hogy összeállítás után a szép, mintás fele legyen majd kívül)

Minden kekszre teszünk egy-egy pillecukrot. (Ez nagyobb élelmiszer üzletekben gond nélkül beszerezhető.)

A tányért a kekszekkel betesszük a mikrohullámú sütőbe, és 600 Watton, 25 másodperc alatt megolvasztjuk a pillecukrot. Ez egy kis odafigyelést igényel, mert ha kevesebb ideig melegítjük, akkor nem olvad meg eléggé és nem terül szét a kekszen megfelelően, ha pedig tovább hagyjuk melegedni, akkor túlságosan összeesik kihűlés után, így a keksz nem lesz olyan szép, hanem nagyon lapossá válik.

 

23899098_1694164700647251_526325686_n.jpg


Szemmel követhetjük a folyamatot a mikró ablakán keresztül. Amikor már kellően pufi a pillecukor, (szélességére megegyezik a keksszel, a magassága pedig meglepően hatalmas lesz), akkor kivesszük és azon melegében ráhelyezünk egy másik keksz darabot, amit picit megnyomva hozzáragasztunk.
A fedőkeksz ráhelyezése előtt lehet a pillecukorra gránátalma szemeket tenni, én a kekszek felénél így jártam el.
Itt nagyon vigyázzunk, mert a pillecukor rendkívül forró, könnyen megégethetjük magunkat, ám a keksz hozzáragasztásával nem érdemes várni, mert ebben az állapotban a legkönnyebb ez.

Ezt a folyamatot addig ismételjük, míg az összes kekszünk és pillecukrunk felhasználásra került. A mikróból kivett és összeállított kekszeket rácson hagyjuk kihűlni.

 

23757919_1691415584255496_1310287365_o.jpg

 

Amíg minden darab teljesen kihűl, elkészítjük a bevonó csokoládét. Ehhez bármilyen étcsoki megfelelő, ám legjobb a magas kakaó tartalmú. A csokit egy mikrózható, kicsi, széles szájú bögrébe tördeljük, (ebben nagyon egyszerű lesz megmártani a kekszeket) és ugyanezen a hőmérsékleten, időnként megkevergetve 1-2 perc alatt felolvasztjuk.

Ezután már csak a kihűlt kekszeket kell az olvadt csokoládéban kedvünk szerint megmártani.
Én félig belemártva vagy sarkánál fogva merítettem a mázba őket, pár másodpercig lecsurgattam róla a fölösleget, amikor pedig már csak nagyon vékony sugárban folyt le róla a csoki, azt felhasználtam a száradó kekszek csíkozására is.
Amíg a csokoládé nem dermed meg, díszíthetjük a maradék gránátalmával. Én fele-fele arányban oldottam ezt meg. Amelyik keksznél a pillecukorba nem tettem gránátalmát, annak a tetejére, a csokiba került, amelyiknél pedig a pillecukorba raktam, ott a csokira már nem szórtam a gyümölcsből. Így igazán mutatós, látványos desszertet kaptam, ami édes és savanykás, puha és roppanós egyszerre.

Egyszóval: csodafinom!

Ezt már csak a teljes dermesztés követte, ami csupán pár percet vett igénybe, hiszen az elkészült kekszeket hűtőbe téve ez pillanatok alatt megoldható.

Röpke 25 perc alatt nagyon finom édességet varázsolhatunk így az asztalra, amit családtagjaink, vendégeink imádni fognak!

Jó étvágyat hozzá!

 

 

23845099_1694165157313872_860738114_n.jpg

 

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr2513351395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása