ÍZcsiklandozó

Lencsefasírt zabpehellyel és szezámmaggal

2018. február 08. 15:50 - ÍZcsiklandozó

... hús és tojásmentesen

img_3808-1.jpg

 

Egy fatális véletlen folytán hétvégén dupla adag lencsét áztattam be főzelékhez. (A tervezett adag sem volt kicsi!)
Hiába a sok éves háziasszonyos rutin, időnként mindenkivel előfordul a tévedés, ahogy ez most velem is megtörtént.
Amikor megláttam a víztől dagadó mennyiséget, jól meg is lepődtem. Ekkor jöttem rá, a dupla zacskó ugyan tervezett volt, de a kisebb kiszerelésből....
Ki fog ennyi főzeléket megenni?? Naná, hogy senki... azonnal megnyomódott a fejemben az "újratervezés-gomb"...

Így történt, hogy az ázó, puhuló lencsét kétfelé véve lencsefasírt, sőt desszertként még lencsés-csokis brownie is készült a főzeléken kívül. (Ennek receptjét is hozom hamarosan.)

Tökéletes választás volt a fasírt is és a desszert is, nem csak azért, mert így egy közös hozzávalóval egy komplett menü állt össze, hanem a közös előkészület miatt még gyorsan kész is lett mindez. Az asztalon pedig illatozó, egészséges és tápláló finomságokat tudtam felvonultatni.

Elsőként a lencsefasírtot mutatom, hogyan készült.

 

img_3793-1.jpg

 

Hozzávalók:

- 15 dkg főtt lencse
- kb. 9-10 evőkanál apró szemű zabpehely
- 2-3 gerezd zúzott fokhagyma (attól függően, ki mennyire szereti a fokhagyma ízét)
- 1 kis fej vöröshagyma
- mustár, só, bors ízlés szerint
- 2 evőkanál szezámmag
- kevés olaj a sütéshez

A "kencéhez":

- 1 kis pohár tejföl
- 1 fél gerezd zúzott fokhagyma
- só, frissen őrölt színes és fekete bors

 

img_3817-1.jpg

 

Elkészítés:

A lencsét egy éjszakára, de minimum 3-4 órára beáztatjuk. Sós vízben puhára főzzük, majd leöntjük róla a főzővizet (ha gondoljuk, teljesen le is szűrhetjük, lecsöpögtethetjük, ekkor azonban elképzelhető, hogy egy kis csapvíz is fog kelleni hozzá, hogy a massza biztosan ne hulljon szét. Aki nem bánja, hogy tojás is lesz benne, azzal is összeállíthatja). Nekem gyönyörűen egyben maradt a saját, kevés főzőlevével.
A vöröshagymát apró kockára vágjuk, pici olajon megdinszteljük.
Amikor a lencse langyosra hűlt, egy villával kicsit áttörjük, de kimondottan jó, ha nagyobb darabos marad. Ezután  hozzákeverjük a zabpelyhet, amelynek a mennyisége függ attól, mennyire alaposan szűrtük le. Én direkt hagytam rajta egy kis főző levet, ezért picit több zabpelyhet igényelt. Fűszereztem sóval, borssal, mustárral és a zúzott fokhagymával, majd hozzáadtam a dinsztelt vöröshagymát valamint a szezámmagot.

Alaposan összekevertem, majd kb. fél órára félre tettem, hogy a zabpehely magába szívja a nedvességet, ezáltal kicsit felpuhuljon, a massza pedig kellő állagú legyen.

Egy serpenyőben olajat hevítünk. A lencsés masszából kisebb tojásnyi adagokat gömbölyítettem, picit lelapítottam és a forró olajban közepes hőfokon mindkét oldalát kb. 2-2 perc alatt készre sütöttem. (Egészen szép barnás-pirosas színt kapott.)
Papírszalvétára szedve leitattam a felesleges zsiradékot.

A kencéhez a tejfölt erre alkalmas edénykében összekevertem sóval, zúzott fokhagymával, majd a tetejét megszórtam frissen őrölt színes borssal. (Amikor kész, érdemes alaposan behűteni!) Természetesen más fűszerekkel is nagyon finom lehet, pl.: snidlinggel.

 

img_3787-1.jpg

 

Friss salátával, mini paprikával, koktélparadicsommal és a tejfölös mártogatóval fantasztikus lett ebédre, de akár vacsorára, hús és tojásmentesen étkezőknek vagy a különlegességekre fogékonyaknak is tökéletes választás. (Csak mellékesen: a családban volt, aki a főzelék mellé feltétként ette, mintha húsból készült volna.)

Frissen is nagyon finom húspótló, de még másnap is tökéletes, ha marad belőle. Ebből az adagból 12 db fasírtot tudtam sütni, ami nálunk szinte már aznap elfogyott teljesen.

Próbáljátok ki bátran!

 

img_3822-1.jpg

 

 FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr8813643444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása