ÍZcsiklandozó

Gyümölcsös tejpiték

2018. március 25. 13:52 - ÍZcsiklandozó

...többféle gyümölccsel (szilvával, meggyel és körtével)

img_6391-1.jpg

 

Húsvét előtt átnéztem a fagyasztószekrényt, milyen finomságokat rejt még.

Tavaly nyáron a vidéki kertemben szedett csodás szilvára és meggyre leltem, gondoltam, ideje lesz ezeket felhasználni, hiszen hamarosan már lesz idei friss gyümölcs is, aminek nem árt helyet csinálni, hogy a következő télen is legyen mit felhasználni.  
Így alakult, hogy a hatalmas szilvát és gyönyörű meggyet  (mindkettőt konyhakészen, kimagozva, darabolva) használtam fel a következő ebéd utáni édességhez....


Az asztalon lévő gyümölcskosárban még volt pár darab körte is, így nem volt kétség, ezekből fogok valami gyorsan elkészíthető desszertet varázsolni.


Olyan sütit akartam választani, ami kevés hozzávalóból készül, így nem is volt kétség, hogy a tavaly is előszeretettel sütött tejpitére esik a választásom.

Most tehát kisebb sütőformákban készítettem ezt a finomságot, hogy mindhárom gyümölcs ( a szilva,  a meggy és a körte is) külön-külön tudjon érvényesülni.

 

img_6400-1.jpg

 

Mutatom, hogy készítettem:

 

img_6414-1.jpg

 

Mivel nem kevertem össze a körtét, a meggyet és a szilvát, az első, amire szükségem volt, az a több, kisebb sütőforma.

A hozzávalók:

- 3 egész tojás
- 3 dl tej
- 12,5 dkg liszt
- 5 dkg cukor (esetleg picivel több, ha a gyümölcs nagyon savanyú lenne)
- csipet só
- őrölt fajéj ízlés szerint
- 1 cs. vaníliás cukor
- kb. 50 dkg gyümölcs ízlés szerint
- vaj a formák kikenéséhez

 

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 190 fokra.
A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját a sóval, a fahéjjal és a cukrokkal alaposan elkeverjük, fehéredésig. A tejet és a lisztet felváltva, apránként hozzáadjuk és mindegyikkel simára keverjük. A tojások fehérjét kézi habverővel felhabosítjuk, (nem kell keményen rezgősnek lennie), majd óvatosan hozzákeverjük a tejes-lisztes masszához.

A sütőformákat alaposan kivajazzuk.

 

img_6361-1.jpg

 

Ahogyan a kép is mutatja, a körte a legnagyobb gyümölcs, amit csak félbevágva tettem a pici formába. A gyümölcs alsó részéből kicsit levágtam, hogy ügyesen meg tudjon állni a talpán. ezután mellé öntöttem a palacsintaszerű tésztát.
A meggy és a szilva csinosan elfért egymás mellé sorakoztatva a nagyobb formákban. Rájuk öntöttem a tészta masszáját. A szilvára még tettem pluszban kevés fahéjat, mivel ez a gyümölcs az, amelyik simán elbírja a fahéjat fűszerként. a meggyre és a körtére elegendő volt annyi, amennyi az alap tésztában volt.

 

img_6411-1.jpg

 

Itt van a meggyes változat:

 

img_6404-1.jpg

 

Ezután az összes sütőformát ráhelyeztem a sütő nagy tepsijére és az előmelegített sütőbe egyszerre toltam be.

Kb.: 40 percig sütöttem.
Tűpróbát nem végeztem, hiszen elegendő amolyan rezgősre, pirosra sütni. Az illatokat nem lehet leírni!
Édes, fahéjas, gyümölcsös....mi kell még....?!


Amikor kellően rezgősre sültek, kinyitottam a sütő ajtaját, hagytam így picit hűlni. Természetesen kicsit összeesik a palacsinta tészta, de ez nem ront az összképen! Tálaláskor alaposan megszórtam vaníliás porcukorral!

Szerintem könnyedségében, tavasziasságában, látványában simán megállja a helyét bármilyen tavaszi, ünnepi asztalon, akár a közelgő Húsvéti menü részeként!

 

Próbáljátok ki!

 

img_6374-1.jpg

 

Varázsoljátok el vendégeiteket vagy csak a családtagjaitokat! Biztos vagyok benne, hogy kérnek minden variációból még!

 img_6386-1.jpg

 

A tálalás nem is lesz nehéz, hiszen akár minden gyümölcs külön kis sütőformába kerülhet! Így aztán könnyen lehet az ünnepi vendégmenü része!

 

Kóstoljátok meg!

img_6409-1.jpg

 

És ahogy mindig: FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

 

img_6390-1.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr1313777658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása