ÍZcsiklandozó

Sárgaborsó főzelék pirított hagymakarikával, szalonna töpörtyűvel és mustáros sült tarjával

2017. október 06. 18:56 - ÍZcsiklandozó

26057775_1730427560354298_1072101383_n.jpg

 

Laktató, kicsit "férfiasabb" főételt hoztam most. Drága édesanyám szerint, ha egy jó tányér sárgaborsó főzeléket megeszik az ember, pláne, ha hús is van mellé, "bejárhat utána Tónyát, Boronyát!" Feltéve, ha a jóllakottságtól meg tud még mozdulni! 

Hétköznap lévén, erre a párosításra esett a választásom.
Amikor eredeti szakmám miatt többet "zakatol az agyam", szeretek közben pepecselni. Jó gondolatok, ötletek jutnak ilyenkor az eszembe. Az eredetileg csak sült hússal tálalandó főzelék mellé így sütöttem egy kis szalonna töpörtyűt és hagymakarikát is.

Tudom, hogy ezeknek az ételeknek a receptje már szinte mindenki számára ismertek, de azért remélem sokan újként olvassák és kedvet kapnak az elkészítéséhez.

Mutatom, hogyan készítettem:

 

 

26174775_1730427457020975_1417029319_n.jpg

 

Hozzávalók:

Főzelék:
- 500 g sárgaborsó
- só, bors
- 2-3 gerezd fokhagyma
- 1 dl olaj és liszt a rántáshoz
- 1-2 babérlevél

Tálalásához esetleg tejföl ízlés szerint.

 

Mustáros tarja:
- 1, 5 kg tarja felszeletelve
- só, bors, mustár
- kevés olaj a sütéshez

 

Plusz feltét:
- 1-2 nagyobb fej vöröshagyma
- kevés liszt a beleforgatáshoz

-25 dkg apró kockára vágott császár szalonna
- pici zsiradék (olaj vagy sertészsír) a kisütéshez

 

 

26175849_1730427423687645_1189837631_n.jpg

 

Elkészítés:

A sárgaborsót előző este bő vízbe beáztattam. Az elkészítés napján átöblítettem, egy megfelelő méretű lábasban kétszeres mennyiségű vízzel feltettem főni. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a babérlevelet és az áttört fokhagymát. Amíg főtt, elkészítettem a világosra sütött rántást, hagytam kihűlni. A puhára főtt sárgaborsóhoz állandó kevergetés közben hozzáadtam, amivel pár percig együtt forraltam, besűrűsítettem a kedvelt állagúra. Aki szereti, pürésítheti is, én nem szoktam, szerintem kimondottan jó a borsószemek állagát is érezni benne.

A hússzeleteket sóztam, borsoztam és alaposan bekentem mustárral szintén előző este. Máskor fokhagymát is adok hozzá, most azonban úgy gondoltam, elég lesz, ha a főzelék ízében jelenik meg. Betettem a hűtőbe, hogy alaposan átjárják az ízek.
Amíg készült a főzelék, egy nagy serpenyőben, kevés olajon mindkét oldalát szép pirosra sütöttem. 

A plusz feltétnek szánt szalonnát kevés zsiradékon pici serpenyőben sűrű kevergetés közben szép pirosra sütöttem. A kész töpörtyűket kiszedve a fennmaradó zsiradékban elkészítettem a pirított hagymát. Ezt előzőleg nem túl vékonyra felszeleteltem, karikáira bontottam, melyeket megforgattam lisztben. 

Ezután már csak a tálalás maradt. Aki szereti, tejföllel kínálhatja.

 

Jó étvágyat hozzá!

26133160_1730427443687643_33388718_n.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr8012934997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása