ÍZcsiklandozó

Kefires süti

2017. augusztus 05. 08:44 - ÍZcsiklandozó

... ami bármilyen gyümölccsel káprázatos

Éva Tripsánszki fényképe.

Jó pár éve nyáron rokonlátogatóba mentem Szekszárd mellé, Keselyűsre.
Keselyűs szerintem az egyik legjobb gemenci helyek egyike. Aki arra jár, mindenképpen csodálja meg a látnivalókat!
A csodásan eltöltött nap eseményei mellett a kedves vendéglátás is örökre az emlékeimben marad. A házigazda, aki egyben remek háziasszony is, ezzel a villámgyorsan elkészíthető és csodás ízű süteménnyel lepett meg bennünket. 
Mivel ma kicsit talán hűvösebbre fordul az idő, keresgettem a régi képeim között, melyeket még pár éve, vidéki otthonom konyhájában készítettem és rá is akadtam ismét a receptre. Bármilyen gyümölccsel elkészíthető, így én ma őszibarackkal fogom megsütni.



Hozzávalók:

- 1 pohár kefir
- 1 pohár porcukor
- 2 pohár rétesliszt
- 3/4 pohár olaj
- 1 egész tojás
- 1 sütőpor

Elkészítés:

Ez egy amolyan "egy edényes" csoda, így szerencsére mosogatni sem kell utána sokat, ami ugyebár nem elhanyagolandó egy háziasszony számára...
A mérőeszközül szolgáló pohár jelen esetben maga a kefires kis műanyagpohár, de bármilyen bögre használható, az eredmény ugyanaz lesz, hiszen a mennyiségek annak megfelelően fognak változni.

A hozzávalókat egy keverőtálban összekeverjük, tepsibe öntjük és megrakjuk magozott meggyel vagy más gyümölccsel.

Éva Tripsánszki fényképe.

Ahogy említettem, lehet szilvával, barackkal, cseresznyével is készíteni, isteni mindegyikkel. Közepesen meleg sütőben 25 perc alatt világos barnára sütjük. Ha ügyesek vagyunk és a gyümölcsöt szépen sorban helyezzük a tészta tetejére, akkor szeletelésnél könnyű dolgunk lesz.  Aki jobban szereti, hogy a gyümölcs nem süllyed le a tésztában, az megforgathatja előtte lisztben, én nem szoktam.
Szeletelés után porcukorral meghintve tálaljuk.

Ugye, milyen egyszerű? Bátran ajánlom kipróbálásra, ám fel kell rá készülni, hogy mivel villámgyorsan elfogy, a családunk, rokonságunk gyakran fog bennünket kérni: " Süssünk még!"

        Jó étvágyat hozzá!

Éva Tripsánszki fényképe.

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr6112721260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása