ÍZcsiklandozó

Almás pite

2017. október 31. 09:07 - ÍZcsiklandozó

 

23107372_1672850112778710_28483654_o.jpg

 

Ezt a pite tésztát húsvét előtt már napok óta szemlélem, alig vártam, hogy legyen egy kis időm elkészíteni. Bevallom, először némileg csalódott voltam, mert picit nehezen kezelhető  a tészta, de a végeredmény finom és egészen pofás lett!

Így aztán most, hogy az ősz beálltával az alma felhasználása újra előtérbe került, ismét elővettem ezt a receptet. 

Nem is bántam meg! Készítsétek el ti is bátran! Mutatom hogyan kell:

 

Éva Tripsánszki fényképe.

 

Hozzávalók: (a bögre hagyományosan 2.5 dl-es)

- 3 bögre liszt
- 2,5 evőkanál cukor
- csipet só
- egy teáskanál sütőpor
- 2/3 bögre olivaolaj
- 7 evőkanál víz 

A rakományhoz:
- 4-5 alma
- fahéj, gyömbér vanília ízlés szerint

A tészta megkenéséhez:
- 1 egész tojás

A szóráshoz porcukor, mellé esetlegesen karamell öntet vagy vanília fagyi.

 

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozzuk gyors mozdulatokkal. Ezután  fél órán át hűtőben pihentetjük. Kétharmadát pite formába nyomkodjuk, a maradékból díszítésre különféle formákat vágunk tetszés szerint. Én ehhez a művelethez derelyevágót és linzerszaggató belső szivecskés részét használtam.

Az almákat vékony cikkekre szeleteljük, meghámozni nem szükséges. A piteformába nyomkodott tészta tetejére szép kör alakban elrendezzük, megszórjuk ízlés szerint őrölt fahéjjal, gyömbérrel és vaníliával.

 

Éva Tripsánszki fényképe.


A díszítésre szánt tésztacsíkokkal, formákkal a tetejét berácsozzuk, dekoráljuk. Egy egész, felvert tojással a tésztás részeket óvatosan lekenjük.
Előmelegített, 200 fokos sütőben szép rózsaszínűre sütjük.

 

Éva Tripsánszki fényképe.


Az elkészült pitét megszórjuk porcukorral.
Én még vízből és cukorból kevés fahéjjal égetett cukor öntetet is készítettem mellé, de természetesen ez szabadon választott.

Ebben a borongós időben ez a gyönyörű, illatozó desszert jólesően melengeti a szívünket, lelkünket de a gyomrunkat is.


Próbáljátok ki Ti is, jó étvágyat hozzá! 

 

Éva Tripsánszki fényképe.

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr6212739968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása