ÍZcsiklandozó

Gyömbéres-fahéjas keksz

2018. november 17. 20:13 - ÍZcsiklandozó

img_6146-1.jpg

 

Amikor egy játék nyerteseként ajándékba egy fantasztikusan szép falevél mintázatú sodrófát kaptam, teljesen beleszerettem! Az időjárás igazán hosszan megörvendeztetett bennünket a csodálatos ősszel, úgy gondolom hát, méltó búcsút veszek ezzel a gyönyörű keksszel tőle, amit a nyeremény sodrófával készítettem... (Akinek nincs még mintás sodrófája, az bátran szerezzen be legalább egyet, de természetesen más mintázóval is érdemes megsütni ezt a finomságot.)

Nehéz olyan keksztésztát találni, amiben szépen látható marad sütés után is a minta, ez a recept viszont tökéletesen megfelel ennek a kritériumnak is. Fűszernek fahéjat és gyömbért tettem bele, íze és illata hamisíthatatlan őszi hangulatot kelt.

Íme a recept:

 

unnamed-1.jpg

 

Hozzávalók:

- 5 dkg méz

- 10 dkg vaj

- 1 db tojás

- 10 dkg porcukor

- 30 dkg liszt

- 0,5 kávéskanál szódabikarbóna

- 1-1 kávéskanál őrölt fahéj és gyömbér

 

img_6149-1.jpg

 

Elkészítés:

A vajat a mézzel együtt felolvasztjuk, de éppen csak annyira melegítjük, hogy a vaj teljesen feloldódjon. Amikor langyosra hűlt, beleütjük az egész tojást, hozzáadjuk a porcukrot is és simára keverjük.

A liszthez hozzáadjuk a szódabikarbónát és az őrölt fűszereket, majd a mézes masszához kavarjuk. (Ha karácsonyra készítjük el a kekszet, télies mintával, akkor mézeskalács fűszerkeveréket adhatunk hozzá.) Összeállítjuk a tésztát, majd fóliába csomagolva hűtőbe tesszük legalább egy órára.

 

img_6140-1.jpg

 

A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
A hűtőből kivett tésztát lisztezett deszkán nyújtsuk ki, majd díszítsük kedvünk szerint. Én a mintás sodrófát rányomva mintáztam, majd linzerszaggatóval szaggattam ki a kis kekszeket. Sütőpapíros tepsire rakosgattam és a sütőbe tolva kb. 7 perc alatt világosra sütöttem. Érdemes szemmel követni, mert hamar túlbarnul!
Tányérra rakosgatjuk és teljesen kihűtjük. Ahogy hűl, úgy fog kissé keményedni. A széle finoman roppan, de belül omlós-puha marad.

Igazi ínyencség! (Narancshéjjal, ánizzsal, vaníliával tovább turbózhatjuk!)

Hűvös őszi estéken egy jó könyv vagy film mellé, teához isteni! Persze a gyerekek is örülhetnek, ha tízóraira egy almával ilyen finomságot csomagolunk nekik!

 

 

Szóval hajrá Anyukák és Nagymamák! Szerezzenek Örömet ezzel a látványos és csodás keksszel bárkinek!

 

img_6159-1.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr3714378235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása