ÍZcsiklandozó

Mustáros-fűszeres tarja édesburgonya rózsával

2017. október 14. 08:13 - ÍZcsiklandozó

22500815_1656647864398935_1310704906_n.jpg

 

Ezen a héten nagy öröm ért! A Facebook oldalamon már több, mint 100 követőm lett. Talán ez nem sokat mond másnak, de én mégis úgy érzem, ahhoz képest, hogy bő két hónapja, augusztus elsején indult a blogom, ez nekem hatalmas boldogság és büszkeség.

Ennek örömére úgy döntöttem, hogy meglepem a századik követőmet, aki kiválaszthatta három ételem képe alapján, melyiket töltsem fel most, hétvégén a blogomra.

A választása a mustáros-fűszeres tarjára jutott, amelyet édesburgonya rózsákkal tálaltam. Talán meglepő, de látványát tekintve kissé bonyolultnak tűnhet az elkészítés, ám remélem, mindenkit sikerül meggyőznöm arról, milyen pofon egyszerűen lehet csodásan tálalni és egészséges, finom főételt felszolgálni.


Jöjjön hát a recept!

22547940_1656642597732795_1973295044_n.jpg

 

Hozzávalók: (Személyenként adom meg az adagokat)

- 2 szelet tarja
- só, bors
- mustár
- fokhagyma
- kevés frissen őrölt szárított chili
- olaj a sütéshez

A körethez:
- 1 kisebb édesburgonya
- pici olaj
- só
- rozmaring
- bors, rózsabors

Tálaláshoz:
- friss petrezselyem és rozmaring

 

22472687_1656642244399497_1101627450_n.jpg

 

Elkészítés:

A friss tarja szeleteket a szélüknél ha szükséges, kb. fél cm mélyen bevagdossuk, hogy ne pöndörödjön fel sütésnél. Valahol azt olvastam, hogy felesleges előző este "bepácolni", hogy jobb íze legyen, elegendő sütés előtt kb negyed órával megtenni ezt, mert így a hús saját ízét nem nyomja el a pác. Kipróbáltam, számomra is működik ez a megoldás, aminek azért is örülök, mert így, ha hirtelen jött ötletből adódóan a napi főzés előtt vásárolok, akkor is gyorsan és könnyen elkészülök az étellel.
Ezután ízlés szerint sóztam, megkentem először vékonyan zúzott fokhagymával, majd mustárral. Amíg a köretnek való édesburgonyát előkészítettem, hagytam a húst picit állni. Ezután olajat hevítettem egy serpenyőben és nekiláttam a sütésnek. A hússzeleteket a forró olajon mindkét oldalukon szépen átsütöttem, vigyázva lepirítottam. Figyelni kell, mert ha túlsül, száraz, élvezhetetlen lesz. Borsozni csak kész állapotban borsoztam, durvára őrölt borssal. Én szeretem a fűszereket durvára őrölni, számomra látványában is gyönyörű és felismerhető így. 

Amíg a hús sült, a megtisztított édesburgonyát zöldség spirálozón szépen legyalultam. Tulajdonképpen úgy jártam el, mintha ceruzát hegyeztem volna. Ügyeltem, hogy a spirál ne szakadjon szét. Ez szerencsére nem volt különösebben nehéz művelet, a spirálozó használatát azonban érdemes előre kicsit kipróbálni. A kellő hosszúságú édesburgonya spirálokat összetekertem rózsa formára, majd vékonyan olajjal kikent Remoska sütőbe tettem. (Szerintem ezt bármilyen serpenyőben el lehet végezni, ha fedővel letakarjuk sülés közben, nagyjából ugyanazt érjük el, mint a speciális Remoskával.)
A rózsákat ujjbeggyel vagy konyhai ecsettel, kenőtollal megkenegettem pici olajjal, hogy a fűszerek jobban rátapadjanak, majd meghintettem kevés sóval, frissen durvára őrölt borssal és rózsa borssal. A szirmok közepébe pici ágacska rozmaringot szúrtam.
Ezután lefedtem a készüléket a tetejével és bekapcsolva 10 perc alatt átsütöttem, pároltam. Ennyi idő éppen elég is volt, hiszen  hajszálvékony édesburgonyával kellett dolgozni.

Végül már csak a tálalás hiányzott, ami bevallom, különösen nagy gyönyörűséget okozott, hiszen szépségesre sikerült.

Természetesen bármilyen plusz köret adható mellé, ha valakinek kevésnek bizonyulna. burgonya, rizs, egyéb párolt zöldségek jól illenek mellé, kinek, kinek ízlés, étvágya, igénye szerint. 

 

Jó étvágyat hozzá!

 22471722_1656642204399501_1640423754_n.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr6412974158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása