ÍZcsiklandozó

Kolbászos krumplileves

2017. augusztus 04. 10:39 - ÍZcsiklandozó

...az egyszerű hétköznapok szeretni való levese

img_1921-1.jpg

 

Babérlevéllel, savanykásan és zelleresen...

 

27497407_1767671776629876_1946299154_n.jpg

 

 

Nagy hőségben senkinek nincs kedve órákig a tűzhelynél állni.
Nekem sem volt, viszont a sok gyümölcs és víz már nem elég a napok óta tartó kánikulában. Gyorsan szerettem volna laktató ételt készíteni, így esett a választásom a krumplilevesre.
Szeretem babérlevéllel, tejfölös-ecetesen, zöldségesen vagy csak egyszerűen zelleresen, kolbászkarikákkal.

A mondást én is szeretem és vallom is, amit szerintem mindannyian ismerünk, ahogyan azt is, akitől származik....néha nem is kell más, csak:

"Krumplileves, krumplileves, krumplileves!"

 

Én most így hoztam:

 

 

27583697_1767671756629878_1541087791_n.jpg

 

Hozzávalók:

- 5-6 darab burgonya
(nem mérve, csak szemre...)
- egy csokor zellerlevél vagy egy darabka friss zeller
- 1 szál fincsi kolbász
- olaj, liszt a rántáshoz
- 1 db kisebb vöröshagyma
- kevés őrölt pirospaprika
- só

Variáció:
- 3-4 babérlevél
- ízlés szerint ecet

Tálaláshoz:
- tejföl

 

 

Elkészítése:

A megtisztított burgonyát felkockázzuk és enyhén sós vízben főni tesszük. Hozzáadjuk a zeller zöldjét. Amíg fő, az olajjal és a liszttel világos rántást készítünk. Az apró kockára vágott vöröshagymát rádobjuk és együtt dinszteljük. A tűzről levéve rászórjuk a pirospaprikát és simára keverjük.
Amikor a krumpli félig megfőtt, hozzáadjuk a kolbászkarikákat és készre főzzük.
A hagymás rántással besűrítjük kicsit és már készen is vagyunk! Ha szükséges, sózhatjuk, de a kolbász sósságát főzés elején mindig tartsuk szem előtt!

Ha babérlevéllel, savanykásra készítjük, akkor ecettel ízesítjük.

 

 

Jó étvágyat hozzá mindenkinek! 

 

Nálam ma gyümölcsös, hideg tejbegríz követte a levest, aminek a receptjét is olvashatjátok a blogomon, a desszertek között.

 

27583376_1767674193296301_35453456_n.jpg

 

 A babérleveles, savanykás változathoz pedig itt láthattok még képeket:

 

img_1920-1_2.jpg

 

img_1914-1.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: leves Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr6212718032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása