ÍZcsiklandozó

Tokaji fűszeres ünnepi borleves

2017. december 25. 15:10 - ÍZcsiklandozó

...édes habgaluskával, pirított mandulával és mazsolával

26030675_1728696327194088_2049577532_n.jpg

 

Egyik drága barátném, (aki ráadásul gyermekkori lakóvárosom szülötte), megkért december elején, hogy segítsek neki a családi karácsonyi menü összeállításában. Pici konyhájában mézeskalácsot sütögetve, jókat nevetve összedugtuk a fejünket, kiötlöttük, mit is tálaljon. Ő ragaszkodott a borleveshez, mint a menü első fogásához. Én mivel még sosem készítettem, tanácsot nem, de bátorítást mindenképpen tudtam neki adni. Amikor este hazajöttem tőle, kutakodtam is a világhálón, hogyan is készül ez a finom és különleges, nem mindennapi leveske.

Rá is leltem a Fűszer és Lélek oldalán egy nekem tetsző receptre. Hát....mit mondjak? Beleszerettem!
Így az idei karácsonyi menüm első eleme nálam is ez lett. Én tovább bővítettem egy kis mazsolával is a tálalást, mivel nagyon szeretem. Háááát...Óriási sikert arattam vele. Mostantól, jelentem minden karácsonykor tuti ott lesz az asztalomon.

 

Így készítettem:

 

26030476_1728696400527414_2086158679_n.jpg

 

Hozzávalók:


- 5 dl tokaji szamorodni
- 5 dl narancslé
- 1 kezeletlen narancs reszelt héja
- 1 vaníliarúd vagy 1 csomag vaníliás cukor
- 1 rúd fahéj
- 2 tojássárgája
- 2+1 evőkanál cukor
- 3 dl tejszín
- 2 evőkanál liszt

A tetejére:
- 5 deka mandula forgács
- pár szem beáztatott mazsola (borban, langyos vízben)

Az édes habgaluskához:
- 1 tojásfehérje
- 1 ek cukor

 

26102851_1728696290527425_989416563_n.jpg

 

Elkészítés:

A narancslét a borral, a kikapart vaníliarúddal, a narancs héjával és a fahéjjal együtt felforraljuk.
A tojássárgáját 2 kanál cukorral kikeverjük, hozzáadjuk a tejszínt, majd a lisztet is.
A levest lehúzzuk a tűzről és a tejszínes keverékhez öntjük egy szűrőn keresztül, majd az egészet visszatesszük a lábosba, és addig keverjük, míg kicsit besűrűsödik.
A tojásfehérjét kemény habbá verjük 1 kanál cukorral, majd teáskanállal galuskákat formázunk belőle, amiket egy tányéron 15-20 másodperc alatt hőkezeljük a mikróban a legnagyobb fokozaton. A mazsolát beáztatjuk borba, gyerekek esetén akár langyos vízbe.
A mandulaforgácsot egy száraz serpenyőben megpirítjuk. Vigyázunk, ne égjen meg nagyon!

Tálaláskor a habgaluskák tetejére borban vagy langyos vízben beáztatott mazsolával és a pirított mandula forgáccsal tálaljuk.
Legjobb langyosan vagy hidegen fogyasztani.

 

Bátran ajánlom elkészítésre, nem fogtok csalódni! Főzzétek, tálaljátok szeretettel!

 

Békés Ünnepeket Mindenkinek! 

És amint már tudjátok:

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr5213523553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása