ÍZcsiklandozó

Fűszeres sült zeller

2019. január 27. 13:38 - ÍZcsiklandozó

img_8893-1.jpg

 

Nem, nem....ez nem sült krumpli, bármennyire is annak látszik! Ez a finomság annál sokkal finomabb és egészségesebb. Ez bizony zeller a javából!

Fűszeresen, illatosan, egészségesen.

Sokan csak főzik a zellert, bevallom, korábban én is főleg levesben, franciasalátában használtam főzve, esetleg nyersen, salátába reszeltem. Most azonban kipróbáltam sütve is, amit olyannyira megszerettem, hogy egészen biztosan milliószor kerül majd a tányérra, akár köretként, akár magában, rágcsálnivalónak. Ízesíteni többféleképpen lehet, én most egy nagyon egyszerű fűszerezést használtam próbaképpen.

Mutatom, hogy készült:

 

img_8871-1.jpg

 

Hozzávalók:

-1 db méretes friss zeller
- só, bors, őrölt piros paprika
. kevés olaj (ez lehet oliva vagy bármilyen alternatív olajféle)

 

img_e8879-1.jpg

 

Elkészítés:

A zellert megtisztítjuk, feldaraboljuk úgy, akár a hasábburgonyát szoktuk. Egy erős, jól zárható nejlon zacskóba töltjük, majd a zacskóba szórjuk ízlés szerint a sót, őrölt borsot, piros paprikát és a kevés olajat. 

A sütőt előmelegítjük 220 fokra. A tasakot kellően lezárjuk. majd alaposan összerázzuk a benne lévőket. A tasakon át látjuk, mikor vonja be a zellerhasábokat mindenhol a fűszeres olaj.

Egy megfelelő méretű sütőtepsire sütőpapírt helyezünk, erre szórjuk a fűszeres zellert és betoljuk a sütőbe.

Én légkeverésesre állítottam, de akinek nincs ilyen lehetősége, megfelel a sima sütés opció is. Kb. 25-35 perc alatt pirosra sütjük. (A sütési idő függ a zellerhasábok méretétől.)

Illatozó, nagyon finom zöldségköretet kapunk, ami mennyei például egy sült csirkemell-comb kombó köreteként.

 

img_8890-1.jpg

 

Ha pedig csak esti filmezéshez vagy baráti összejövetelnél rágcsálnivalóként szeretnénk tálalni, arra is tökéletes! próbáljátok ki!!!

 

img_e8881-1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr9014591580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása