ÍZcsiklandozó

Körte mandulás csokoládé pongyolában

2017. december 20. 09:42 - ÍZcsiklandozó

25577222_1722717354458652_237579541_o.jpg

 

Ezt a fantasztikusan finom, illatos, különleges körtét sok évvel ezelőtt már elkészítettem, most pedig ismét eszembe jutott, milyen könnyen elkészíthető, mennyei finomság is volt. Gondoltam, tökéletesen megfelel egy adventi vasárnapi menü lezárásához, a hozzávalók pedig történetesen éppen adottak voltak itthon. Neki is álltam hát!
Fahéjas, vaníliás, csokis illata kellőképpen karácsonyi hangulatot teremtett, a kinézete pedig egyenesen gyönyörű! A roppanós csoki réteg és az itt-ott lehulló pörkölt mandula női pongyolaként hat a gyönyörű, fehér, karcsú körte testeken...

Elkészíteni roppant egyszerű, villámgyors desszert, gyümölcsös könnyedsége pedig egy nehezebb, több fogásos menü után is fogyaszthatóvá teszi.

Mutatom, hogyan készítettem:

 

25589993_1722717431125311_700833404_n.jpg

 

 

Hozzávalók: (személyenként)

- 1 db körte
- 1 kis marék pirított mandulaforgács
- kevés olvasztott csokoládé
- annyi víz, amennyi a körtét ellepi
- vanília és fahéj ízlés szerint
- pár csepp olaj
- ízlés szerint kevés rum

 

25589789_1722717247791996_153853882_n.jpg

 

Elkészítés:

A körtéket megmossuk, egészben óvatosan meghámozzuk. Szerintem a legszebb látványa a Bosc kobak körtének van, karcsú alakja gyönyörűen mutat a tányéron. Ha lehet, olyan körtéket válasszunk, amelyeknek a szára is rajta van, ez még szebbé teszi a látványt és a csokiba mártást is megkönnyíti.
A meghámozott körték alját picit levágjuk ha szükséges, kiegyenesítjük, hogy szépen tudjanak ülni a tányéron. Egy magas falú fazékba tesszük őket, felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi. A vízbe ízlés szerint adunk vaníliát és fahéjat. Én egész fahéjrudat tettem, az nem színezi úgy el a főző vizet, ezáltal a körtéket sem. (Aki jobban szereti, az fahéj helyett rakhat bele szegfűszeget is, az is csodásan illik hozzá.)
Közepes erősségű tűzön főzzük. Ne forrjon túl erőteljesen, hogy a külseje ne legyen túlfőzve de belül is kellően megpuhuljon. Nekem kb. 10 perc kellett, amíg amolyan "félkeményre" főtt. Szerintem ugyanis ebben az állagban a legfinomabb. Amíg főnek a körték, egy üres serpenyőben, állandó rázogatással világos arany színűre pirítjuk a mandulaforgácsokat. Amikor elérte a megfelelő színt, érdemes azonnal hideg tányérra csúsztatni, mert a forró serpenyőben villámgyorsan túlbarnul!
A kész gyümölcsökről leöntjük a főzővizet, a körtéket pedig alaposan lehűtjük. (Én kb 20 percre kitettem a mínusz fokra, a teraszra.)

Amikor a körték teljesen kihűltek, a csokoládét beletördeljük egy mikrózható bögrébe. Fontos, hogy a bögre kellően öblös legyen, de ne legyen túl magas, hogy a körtéket az olvadt csokiba könnyen bele tudjuk mártani. Hozzáadjuk a kevés rumot is.
Pár csepp olajjal a mikró legmagasabb fokozatán elkezdjük melegíteni. Nyilván mindenkinél más lehet a legmagasabb fokozat, ezt a folyamatot azonban célszerű kellően magas hőfokon végezni. Nekem kb. fél perc alatt már majdnem teljesen csomómentesre olvadt a csoki. (Ez a hőfoktól függően több vagy kevesebb lehet.)
Kivettem, kis kanállal átkevertem, így a még darabban maradt csoki is tökéletesen folyékonyra olvadt, a bögre tartalma pedig egyenletes hőmérsékletűre keveredett.

A körtéket száruknál fogva (óvatosan, nehogy kiszakadjanak!) belemerítettem egy pillanatra a forró csokoládéba, majd egy tányér felett gyorsan rászórtam a pirított mandulaforgácsot. Ez gyorsaságot és némi ügyességet kíván, mert a hideg körtére villámgyorsan rádermed a csoki, amibe aztán már nem ragad bele a mandula! Úgyhogy hajrá!

Ezzel pedig tulajdonképpen készen is volnánk! Már csak a tálalás és a fogyasztás marad hátra. Aki szeretné, a fennmaradó olvadt csokoládét kevés tejszínnel lazítva forrón a tányérokba locsolva mellé adhatja, de a tejszínhab is remek mellé. Azt hiszem, a képek tanúsága szerint akár a karácsonyi asztal ékes desszertje is lehet, de megállja helyét bármilyen alkalommal vagy akár egy közönséges hétköznapon!

 

25519828_1722717397791981_1546425324_n.jpg

 

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

 

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr9213513417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása