ÍZcsiklandozó

Mákos kockák lemon curddal és kókusszal

2017. december 25. 13:55 - ÍZcsiklandozó

26037785_1728636573866730_2133356463_o.jpg

 

Advent beköszöntekor elkezdtek a gondolataim az ünnepi sütik kiválogatása körül forogni. Azt hiszem, ennél nehezebb dolog nincs is a világon!
Millió csodásabbnál csodásabb süti létezik, mákos, diós, mézes, csokis, narancsos, kókuszos és még sorolhatnám, amelyek igazán karácsonyi ízűek, de vége sincs.

Mivel a mákot módfelett szeretem, nem volt kérdés, először a mákos sütik repertoárját fogom átnézni, kiválogatni. Persze számtalan ismert és használt receptem van már ezzel az alapanyaggal, ám nézegetés közben képbe került pár eddig ki nem próbált is.
Felettébb kíváncsivá tett egy párosítás: mák citrommal. Három óriási citrom árválkodott épp a hűtőmben, így azonnal döntöttem. Mákos sütit választok, hozzá pedig egy szintén általam sosem próbál citrom-krémet, az úgynevezett lemon curdot fogom elkészíteni.

Így született meg ünnepváró finomságom, a mákos kocka, melyet a tetejére szórt kókuszreszelékkel koronáztam meg.

 

Mutatom, hogyan készítettem:

 

26105015_1728636713866716_1563726374_o.jpg

 

Hozzávalók:

A mákos tésztához:
- 1 csésze mák
- 1 csésze liszt
- 1 csésze cukor
- 1 nagy tojás
- 5 dkg olvasztott vaj
- 1 kk sütőpor
- 1 kk szódabikarbóna
- kb. fél dl tej a hígításhoz
(a csésze 2,5 dl)

A lemon curdhoz:
- 3 tojás
- 3 db citrom (kezeletlen héjú)
-15 dkg cukor
- 15 dkg vaj

Díszítésként:
- kevés kókuszreszelék

 

26105285_1728636623866725_622182252_n.jpg

 

Elkészítés:

Először a lemon curdot készítettem el, hogy jó alaposan le tudjon hűlni, meg tudjon sűrűsödni, kenhetővé váljon. Ez a hagyományos angol krém selymesen lágy, csodásan citrusos, savanykás ízű kellően kompenzálja az édes, mákos, kókuszos ízvilágot.
A citromokat megmosom, megtörlöm, óvatosan lereszelem, vigyázva, hogy a fehér héjréteg ne kerüljön bele.A lereszelt héjú citromokat kifacsarom.
A citromléhez hozzáadom a cukrot, az elhabart egész tojásokat és vízgőz felett folyamatosan kevergetve besűrítem. Ekkor lehúzom a tűzről, hozzáadom a vajat, amelyet alaposan simára keverek benne. hűtőbe teszem, míg kellően megdermed.

A tésztához a száraz hozzávalókat elkevertem, majd hozzákevertem kis adagokban a tojást, a tejet és a vajat. Jól kikevertem, majd sütőpapíros tepsibe simítottam, kb 1 cm vastagon. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb 30 perc alatt megsütöttem. Tűpróbát érdemes végezni. A tészta teteje kissé ragacsos, a széleinél világos barna, akkor jó.

A sütőpapírral együtt kiemeljük a tepsiből, hagyjuk kihűlni. Amikor kihűlt, lehúzzuk róla a sütőpapírt, a tetejére simítjuk a sűrű krémet és megszórjuk díszítésképpen kókuszreszelékkel.

Hagyjuk kicsit "összeérni, pár óra múlva gyönyörűen szeletelhető.

Csodálatos ízű, gyönyörű látványú sütit kapunk, amely méltó desszertje lehet a karácsonyi menünek, de akár más ünnepi fogások után is.

 

Próbáljátok ki, süssétek, kínáljátok szeretettel!

 

26062845_1728636587200062_2090415246_o.jpg

És már tudjátok:

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr2113523389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása