ÍZcsiklandozó

Ribizlis-túrós torta

2023. július 29. 17:34 - ÍZcsiklandozó

... sütés nélkül

image_67563009-1.jpg

 

Amikor megjelennek a piacokon az idény bogyós gyümölcsök, hamisíthatatlanul beköszönt a nyár. A málna után a ribizli az egyik nagy kedvencem, így nagyon vártam már, mikor érik. Elsőként ezt a gyönyörű, sütés nélküli "bomba"-tortát készítettem el, ami olyan jól sikerült, hogy megállás nélkül ettük, míg el nem fogyott. Persze hatan voltunk, így nem volt nehéz eltüntetni, mindenesetre az kiderült, hogy hat fő degeszre tudja magát enni ebből a mennyiségből. 
Ezt a formát különösen szeretem, ha tortáról van szó, mert minimális tésztamennyiséggel, jókora töltelékkel örvendeztet meg bennünket. Emlékeztek még a téli Sapi-tortámra? Ha nem, ITT megnézhetitek, ott is ezt a technikát alkalmaztam.
Mivel sütés nélkül készül, nyáron igazán jó választás, pláne, hogy behűtve, a gyümölcs savanykásságával megtoldva igazi "kánikula"- desszert.
Kevés belefektetett munkával nagyon látványos finomságot tálalhatunk, ami a vendégeink dícsérő szavait is elnyeri majd.



Így készítettem:

image_67228929-1.jpg

 

Hozzávalók:
20 cm átmérőjű formához
A tortához:
- összesen 27 db babapiskóta
(18 db a kupolához + 9 db az aljához)
- 2 dl tej
(kókusztej is lehet, én azt használtam)
- 500 g túró
- 250 g mascarpone
- 4 evőkanál porcukor
- 2 tasak vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 2 marék ribizli

A külső bevonathoz és díszítéshez:
- 2, 5 dl tejszín
- 1 csapott evőkanál porcukor
- 1 tasak habfixáló
- 1 marék ribizli
- citromfű levelek 
- leheletnyi porcukor a hintéshez

Elkészítés:
Egy félgömb formájú üvegtálat (ez lehet bármilyen más félgömb forma is, pl. tésztaszűrő) Folpack fóliával kibéleltem.
TIPP: Ha a formát kicsit bespricceljük kicsit vízzel, jobban tapad hozzá és szebben belesimítható a fólia.)
A babapiskótákat kókusztejbe mártogattam gyors mozdulatokkal (ne áztassuk túl!) és a formát kibéleltem velük.  (Ehhez 18 db babapiskótára volt szükségem.)
A túrót villával összetörtem, hozzáadtam a mascarponét, a vaníliás és a porcukrot, a citrom reszelt héját és alaposan összekevertem robotgéppel. Szép krémes lett.
Hozzáadtam a száraitól megfosztott, megmosott és lecsepegtetett ribizlit, amit már óvatos mozdulatokkal kevertem bele.
A tetejét (ami kifordítva a torta alja lett) ismét kókusztejbe mártogatott babapiskótákkal zártam le. (Szerintem a kókusztej ad egy kis plusz különleges ízt neki, de természetesen sima tehéntejjel is működik.)
Egy lapos tálcát fektettem rá, amit 1 zacskó kristálycukorral, (mint nehezékkel) nyomtattam le és egy éjszakára hűtőbe tettem.
Másnap a hűtőből kivett tortát tálaló tálra fordítottam, óvatosan lehúztam róla a Folpack fóliát. 
Nagyon hideg tejszínt félig felvertem, majd  egy csapott evőkanál porcukrot és egy tasak habfixálót adtam hozzá  amivel kemény habbá vertem. (Irgum-burgum, bevallom, nagyon siettem, így nem szitáltam át a porcukrot, aminek meg is lett a látható eredménye apró csomócskák formájában, de bánja kánya... legközelebb még alaposabb leszek!)
A torta külsejét bevontam ezzel a finom, édes tejszínnel. 
Díszítettem ribizlivel és citromfű levélkékkel.

 

image_67235073-1.jpg

 

Tálaláskor leheletnyi porcukorral hintettem meg, amitől még látványosabb és kívánatosabb lett.

 

image_67224577-1.jpg

 

Szépen szeletelhető, különleges formájú torta.

 

image_67224065-1.jpg

 

Bármilyen alkalomból az asztal méltó desszertkirálynője lehet.

 

image_67214337-1.jpg

 

Próbáljátok ki, jó étvágyat kívánok hozzá!

 

image_67224833-1.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr9818181693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása