ÍZcsiklandozó

Tökfőzelék tükörtojással

2017. augusztus 01. 21:59 - ÍZcsiklandozó

.........a tükörtojás mártogatva jó!

img_4856.JPG

 

Egy nyári kedvencemet hoztam:  

Tökfőzeléket, mártogatható tükörtojással.... !!

Ez az az étel, ami szerintem szintén minden háztartásban másképp készül! A tökfőzelék!... Bár ha jobban belegondolok, a tükörtojás is...
Mert milyen is lehet a tökfőzelék? Híg vagy sűrű, rántott vagy habart, ecetes vagy tejfölös, paprikás vagy egyszerűen csak zöldes színű, hideg vagy forró....de ami mindenhol igaz: KAPROS! 
A tükörtojás is sokféle lehet: Remegősre készített, teljesen keményre átsült vagy a kettő közötti....a tojásfehérje teljesen szilárd, de a sárgája folyós, puha vagy pirított kenyérrel is mártogatható.

 

Én a következőre esküszöm:
Közepesen sűrűre berántott, ecettel és tejföllel ízesített, saját színét meghagyottan főzött tök, kívül keményre sült, de mártogatható sárgájú tükörtojással.


Lássuk, hogy készült!

 

img_4859-1.jpg

 

           Hozzávalók:
                            - egy darab közepes főzőtök (vagy egy zacskó mirelit)
                            - 1 kisebb fej vöröshagyma
                            - olaj és liszt a rántáshoz
                            - só, ecet, kapor
                            - a feltéthez pedig kellő számú tojás

 

          Elkészítés:

A friss főzőtököt vékonyan meghámoztam, eltávolítottam a magjait, majd tökgyalunk óvatosan, hosszú szálúra legyalultam. Egészen picike vízzel fedő alatt kicsit megsózva párolni kezdtem. Amíg párolódott, kevés olajon világos színű hagymás rántást készítettem. Amikor a tök már kellően megpuhult, de még a szálak roppanósak maradtak, a fedőt levéve hozzáadtam a kaprot. Szerintem ez azért fontos, hogy a kapor illata erőteljes maradhasson, ne főjön nagyon szét. Ekkor állandó kevergetés közben a hagymás rántással közepesen folyósra rántottam, hozzáadtam az ecetet és 1-2 perc alatt felforralva készre főztem. Tejfölt csak az asztalnál teszünk hozzá, mindenki a maga ízlése és igénye szerint.
A tükörtojást pedig a képen látható módon elkészítem hozzá, feltétnek....imádom picit meghintve pirospaprikával és zöldhagymával! Akár friss puha kenyérrel, akár pirítóssal tálalom, sosem marad belőle.

Nálam nem múlik el nyár nélküle.....  :)

 

img_4863-1.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr2012703941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása