ÍZcsiklandozó

Meggyes clafoutis

2017. augusztus 02. 11:50 - ÍZcsiklandozó

...a magam módján

A mai konyhaparádé margójára:
Kamaszodó lányom pár napot a vidéken élő, egy éve megözvegyült nagypapájánál töltött, hogy segítsen főzni és kicsit rendet teremteni a konyhában. Így esett, hogy a kamrában található fagyasztó is takarítás alá került, selejtezve a benne lévőket...
Hazautazva a hátizsákjában némi fagyasztott gyümölcsöt, és ezt, azt is hozott... Hááát, gondolhatjátok!
Minden kiolvadva, palacsintává lapulva, a táska beltartalmát eláztatva, de lánykám csillogó pillantásaival kísérve ért ide! 
Volt amin már nem tudtam segíteni, volt amit gondolkodás nélkül behajítottam újra a fagyasztóba (szeder, ribizli), és volt egy adag meggy, amit gondoltam, ha már "megörököltük" és kiolvadt, ma sütit készítek belőle.....
Bújtam a netet, és az itthon lévő hozzávalókat is figyelembe véve rátaláltam a clafoutisra! 
No.... persze ebből is ezer féle kering a világhálón, így összevetve azokat, megalkottam a sajátomat! 

 

Éva Tripsánszki fényképe.

Íme a recept:

Hozzávalók:

2 tojás
7 dkg cukor
11 dkg liszt
2,5 dl tej
3 dkg vaj
vanília

A piteforma kikenéséhez vaj.

Elkészítés:

A lecsöpögtetett gyümölcsöt a kikent piteformába tettem. A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
A hozzávalókból palacsintaszerű tésztát kavartam, ráöntöttem a gyümölcsre és 40 perc alatt rózsaszín rezgősre sütöttem.
A tetejét vaníliával kevert porcukorral finoman megszórtam.

Éva Tripsánszki fényképe.

 

Mit mondjak? Nehezen tudtam képeket készíteni, olyan csodás illata volt. Az biztos, hogy ezentúl sűrűn el fogom készíteni, más gyümölcsökkel, sőt, sósan, zöldségekkel is!


Langyosan ettük, csodás élvezet volt! 

Éva Tripsánszki fényképe.

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr7712710082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása