ÍZcsiklandozó

Tojásos nokedli

2017. augusztus 03. 09:08 - ÍZcsiklandozó

- az egyszerűség zsenialitása -

Éva Tripsánszki fényképe.

Az egyik legfinomabb tavaszi, nyári étel, ami akár egytálételként is avanzsálhat, az szerintem a tojásos nokedli.
Tavasszal, amikor megjelenik a friss, fejes saláta a piacokon, szinte heti szinten képes lennék főzni és enni, de később, a kovászos uborka és az uborkasaláta szezonban is ugyanez a helyzet. Szinte megunhatatlan!

Igazából sosem mértem ki az arányokat, hanem megtanultam valahogy érzékkel hozzáadni a belevalókat, ahogyan anyukámtól tanultam. Amit elsőként megjegyeztem ezen a téren az az volt, hogy a nokedli igazán finom hozzáadott tejföltől lesz!
Próbálok most egy hozzávetőleges arányt megadni, de szerintem ezt valóban ki-ki a maga ízlése szerint tapasztalja ki.

Hozzávalók: 

- kb. fél kg liszt
- 3 tojás
- 2 evőkanál tejföl
- só, pici bors
- olaj a sütéshez
- egész felvert tojások a tetejére

Elkészítés:

A hozzávalókból közepesen lágy nokedlitésztát kavarunk. Ennél a tésztaféleségnél direkt jó, ha csak gyors mozdulatokkal dolgozunk és nem kavarjuk ki túl simára, hiszen ez az állagának jót tesz.
Forró, lobogó sós vízben pár perc alatt készre főzzük, szűrőkanállal lecsepegtetjük és azon melegen egy másik serpenyőbe tesszük, zsiradékra. (Én olajat használok, de persze lehet közönséges zsíron is.)
Alágyújtva pár pillanatig még úgymond lesütjük a nokedlin lévő esetleges vizet, majd sóval és elkevert tojással nyakon öntjük. Folyamatos óvatos keverés mellett a tojást reszketős-lágyra sütjük a nokedliken. Azon melegen tálaljuk.
Tálaláskor borsozzuk, zöldhagymával vagy apróra vágott snidlinggel is megszórhatjuk.

Éva Tripsánszki fényképe.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr4312715814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása