ÍZcsiklandozó

Krémes tejbegríz hidegen, gyümölcsösen

2017. augusztus 04. 10:40 - ÍZcsiklandozó

27497951_1768534729876914_692550364_n.jpg

 

Egy egyszerű laktató leves után vagy csak úgy, magában tökéletes "édességvágy kielégítő" a tejbegríz.
Gyermekkoromban nagyon nem szerettem...sőt! Kifejezetten ellenszenvesnek találtam. Aztán egy édes cuki nagymama invitálására nem akartam ellentmondani és megkóstoltam az általa készített tejbegrízt. Jól meg is lepődtem, mert egyáltalán nem hasonlított a korábban kóstoltakra, főleg nem amiket közétkeztetésben szoktak gyerekeknek felkínálni.
Ez tökéletes volt, krémes, selymes, illatos, kellően édes, szóval FINOM!

Tőle tudtam meg ennek a titkát, ami alapján én is készítem azóta:

Íme:

 

27583070_1768534793210241_1807047851_n.jpg

 

Hozzávalók:

- 10 dl tej (tehát 1 liter, de mindjárt kiderül, miért deciliterben írtam először!)
- egy csipet só
- ízlés szerint cukor
- 10 evőkanál búzadara, más néven gríz (tehát pont annyi, ahány dl a tej)
- 5 dkg vaj vagy margarin

Szóval a turpiszság tulajdonképpen ennyi! Ami meghatározza a tökéletes tejbegríz állagát az a gríz és a tej aránya, amitől sem túl híg, sem betonkeménységű nem lesz, és a hozzáadott vaj vagy margarin, ami a krémességet és selymességet garantálja.

 

27583233_1768534756543578_928713598_n.jpg

 

Elkészítés:

A tejet pici cukorral és egy csipet sóval feltesszük főni.
Amikor elkezd főni, lassú tűzön tovább kevergetve hozzáöntjük lassan a búzadarát, megcukrozzuk és állandó kevergetés mellet pár perc alatt készre főzzük.
Én javaslom a folytonos kevergetést, mert pillanatok alatt képes odaégni is és kifutni is. Azt hiszem, mivel valóban csupán néhány percet vesz igénybe a főzése, amíg finom krémes állagú nem lesz, ez a kis fáradozás megéri.
Amikor már szinte tökéletes, én mindig megízlelem és ha szükséges, ismét megcukrozom. 
A tűzről levéve hozzáadom a margarint, amit szép egyenletesen elkeverek benne. Ettől lesz csodás selymes az íze is és az állaga is. A tetejét finoman megszórom vaníliás cukorral. Ettől hűlés közben kevésbé "bőrösödik", az illata és az aromája pedig nem illan el, mintha a főzés elején tennénk bele.
Tálkákba, poharakba, tányérokba adagoljuk, ahogy kedvünk és ízlésünk megkívánja.

És ezennel készen is volnánk, már csak azt kell eldöntenünk, mi legyen a tetején. kakaópor, fahéj, friss gyümölcs vagy dzsem, lekvár, bármelyik illik hozzá!
Én most saját készítésű sárgadinnye-alma-körte dzsemet tettem rá!  

 

Jó étvágyat!

 

27583102_1768534773210243_1380456009_n.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr8412718084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása