ÍZcsiklandozó

Gyümölcsös joghurttorta

2017. augusztus 11. 07:34 - ÍZcsiklandozó

... a megunhatatlan!

Szerintem a joghurttorta egy igazán univerzális édesség. Bármilyen gyümölccsel, csokival, piskótával variálható. Talán ezért is az egyik kedvencem, pláne nyáron, amikor hűsítő jellege még előtérbe is helyezi. 

Hozzávalók:


- 2 x 375 g natúr joghurt (nagy dobozos)
- 80 g cukor
- 2.5 dl habtejszín
- 20 g zselatin
- sok-sok gyümölcs

A tetejére:

- 1 tábla tortabevonó csokoládé
- 1 pár csepp olaj

Elkészítés:

Első és legfontosabb szabály:
- a zselatint csak hideg hozzávalókkal szabad elkeverni és nem szabad forralni csak óvatosan felmelegíteni majd lehűteni!
A joghurtot a cukorral és a zselatinnal összekevertem, majd lassú tűzön addig melegítettem folyamatos keverés mellett, amíg a cukor teljesen felolvadt. Ezután félretettem hűlni.
Amíg hűlt, a habtejszínt felvertem majd hozzákevertem óvatosan a joghurtos keverékhez. Ekkor két részre vettem, az egyik felét picit megszíneztem gyümölcslével. A fehér joghurtos keveréket beleöntöttem a tortaformába, majd banánnal, cseresznye darabokkal és más gyümölcsökkel megszórtam. Közben már szépen kezdett megkötni a zselatinos joghurt. Óvatosan ráöntöttem a megszínezett joghurtot, majd hűtőbe tettem egy éjszakára.


Másnap a formából lassan kiborítottam, pici olajjal gőz fölött felolvasztott csokoládét csurgattam rá, majd szárított és kandírozott orgonavirággal díszítettem. (Annak receptje megtalálható a Különlegességek c. fejlécnél)

Ha éppen van itthon babapiskóta vagy keksz, akkor a tortaformába öntés után lefedem még azzal is. Dermedés után, kiborítva az fog alulra kerülni, tészta rétegként.
Szerintem a nyári forróságban akár hétköznap, de ünnepekkor egész évben csodás éke és fogása lehet az étkezésnek.

 

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr612725678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása