ÍZcsiklandozó

Gyümölcsös zabpelyhes crumble

2017. augusztus 18. 06:31 - ÍZcsiklandozó

....avagy az utánozhatatlan morzsasüti

26102745_1731276990269355_1848407133_n.jpg

 

Pár éve, amikor a zabpehely kedvelőjévé váltam, kutakodtam a neten, mit is lehet belőle készíteni. Addig szinte csak joghurtba keverve fogyasztottam.

Meglepődve láttam, hogy létezik belőle egy igen egyszerűen elkészíthető, nagyon finom, elronthatatlan angol eredetű desszertféleség, a crumble, más néven morzsasüti.


Egyszerűsége és nagyszerűsége abban áll, hogy a süti alapjául bármilyen friss vagy fagyasztott gyümölcs szolgál, míg tetejére morzsolt tészta réteg kerül, ami sülés közben finoman ropogóssá válik. Dúsítható mindenféle magvakkal, dióval, mogyoróval, mandulával, de aszalványokkal is.
Igazi előnye még, hogy nem kell aprólékosan dolgozni vele, sőt kifejezetten előnyére válik, ha úgymond összedobjuk a sütőedénybe, a morzsolt tészta pedig minél darabosabban kerül rá, annál jobb. (Ennek összeállításában akár gyerekek is részt vállalhatnak.)
Sülés közben a gyümölcsök a tál alján levet eresztenek, megpárolódnak, a morzsolt tészta pedig ropogóssá, omlóssá válik.
A cukorral megszórt vajjal kikent formában az egész szinte karamellizálódik.
Már csak fokozza az élvezetet a tálaláskor mellé adott fagyi, tejszínhab, csokiszósz vagy egyéb öntet.

 

Én most egy szilvás, körtés változatot készítettem, amelyhez vidéki kertem csodás finomságait használtam.

 

26105692_1731276853602702_2129654668_n.jpg

 

Hozzávalók:

- 10 dkg liszt
- 15 dkg zabpehely (én most fele nagy szemű, fele kis szemű keveréket használtam)
- 6 dkg cukor (lehet barna cukor is, az még szebben karamellizálódik) + a tál megszórásához
- 10 dkg vaj + a tál kikenéséhez
- 30 dkg gyümölcs (körte, szilva vegyesen)
- 1 teáskanál fahéj
- 1 zacskó vaníliás cukor

 

26197103_1731276773602710_876487535_n.jpg

 

 

Elkészítés:

Vajazzuk ki a sütőformát, majd kristálycukorral alaposan szórjuk meg. Hintsünk rá kevés fahéjat.

A megtisztított gyümölcsöt vágjuk apró darabokra, vegyesen szórjuk az edény aljára. Erre is lehet még fahéjat és cukrot tenni, a gyümölcs édességétől függően. 


A lisztet, a cukrot és a puha vajat a zabpehellyel együtt tegyük egy keverőtálba és kézzel, gyors mozdulatokkal morzsoljuk össze. Ilyenkor adhatunk hozzá még apró darabokra vágott diót, mogyorót, mandulát vagy mazsolát is, kedvünk szerint. Az egészet ezután a gyümölcsök tetején egyenletesen szétterítjük. A tetejére szórhatjuk a vaníliás cukrot.
A sütőtálat alufóliával ezután lefedjük, és 180 fokos sütőbe toljuk. 30 percig lefedve sütjük, majd kitakarjuk és további 15 percig magas hőfokon megpirítjuk a tetejét.

 

26176175_1731277040269350_924515697_n.jpg

 

 

Sós változata is létezik, amit ugyan még nem próbáltam ki, de mivel nagyon egyszerűen elkészíthető étel, így hamarosan arra is sort fogok keríteni.

 

Bátran kísérletezzetek az ízekkel, a gyümölcsökkel kedvetek szerint! Egy igazán szeretni való finomság válik majd kedvencetekké általa!

 

26176902_1731277086936012_28817164_n.jpg

 

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr9712757550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása