ÍZcsiklandozó

Avokádókrém

2017. augusztus 20. 06:00 - ÍZcsiklandozó

27498010_1767606636636390_1760729430_n.jpg

 

 Évtizedek óta külföldön élő nővérem sok évvel ezelőtt hazalátogatva megismertetett az avokádóval. Én addig még csak nagyon ritkán láttam ilyet az üzletek polcain. Kicsit bizarrnak tűnt a körtéhez hasonlító formája, és zöldes színe is. Hát még az íze, amit a felvágás után éreztem....tulajdonképpen semmilyen íze nem volt. Kicsit zsírosnak tűnő, csúszós keménykés-puha húsa első látásra nem vonzott.
Amikor aztán a nővérem pillanatok alatt krémet készített belőle és megkóstoltam, jól meglepődtem!
Rendkívül finom lett a bőségesen hozzáadott só-bors-citrom hatására. Pirítós kenyérre kenve, paradicsommal ettük. 


Adható hozzá fokhagyma, pici tejföl, majonéz, paradicsom, különféle fűszerek. Alapvetően ebben rejlik sokoldalúsága, hiszen semleges íze remekül megváltoztatható szinte bármivel.
Meg is kedveltem! Manapság pedig gyakran készítem, mert nem csak én, hanem a kamasz lányom is nagyon megszerette, sőt, már ő is el tudja készíteni!

 

Mutatom is, hogyan:

 27497864_1767606673303053_2074528162_n.jpg

 

Hozzávalók:

- 1 db érett avokádó
- só, bors, chili
- lime vagy hagyományos citrom
- szezámmag

(Én most csak ezeket használtam, de ahogyan írtam, bármivel gazdagítható.)

 

27497295_1767606663303054_1521856284_n.jpg

 

 

Elkészítés:

Az avokádót meghámozzuk, hatalmas magját kivesszük. Húsát felkockázzuk, majd villával összetörjük, pürésítjük. Hozzáadjuk a sót, borsot és citromlevet. Alaposan elkeverjük, szinte felhabosítjuk. Aki szereti nagyon sima krémként, az turmix gépet is használhat, én imádom, ha kicsit darabos marad. Kis tálkában jól behűtve tálaljuk. Tetejét megszórjuk frissen őrölt borssal és chilivel, valamit szezámmaggal.

Pirítós kenyér, paradicsom illik hozzá, de kiváló kiegészítője a kígyóuborka, a snidling, a lilahagyma is, a fantáziánk szárnyalhat mellette!

Fogyasztásával nem csak remek ízélményben lesz részünk, hanem sokat tehetünk egészségünkért. Az avokádó ugyanis rendkívül gazdag vitaminokban, nyomelemekben, kitűnő antioxidáns. Szív és érrendszeri problémákra, reumatikus betegségekre, excémára, bőröregedésre kiváló gyógyhatása van.

 

 

Jó étvágyat kívánok hozzá!

 

27658896_1767606816636372_1254599578_n.jpg 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr1412751476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása