ÍZcsiklandozó

Mascarponés túrótorta sütés nélkül

2018. június 16. 20:58 - ÍZcsiklandozó

img_0427-1.jpg

 

Szűk családom tagjai mindannyian nyáron ünneplik a születésnapjukat, én pedig az ünneplést mindig valamilyen  saját készítésű tortával szoktam megkoronázni. Nem kevés fejtörést okoz ilyenkor, hogy a melegben olyan tortát készítsek, ami mindenkinek ízlik, könnyen elkészíthető, látványos és ha lehet, keveset kelljen a tűzhely, a sütő mellett állni.

Ebben az évben igazi, rekkenő hőség volt már június első felében, így a sütés nélküli túrótorta mellett döntöttem, amit gyümölcsökkel akartam megbolondítani. Mivel a málna éppen érni kezdett a kertben, nem volt kétség, használni fogom a díszítéshez. A levendulám is nyitott épp, így gondoltam, rontani nem fog rajta, illatossá, színessé és kicsit romantikussá is teszem majd vele.

Nem szaporítom tovább a szót, mutatom, hogyan készítettem:

 

 

1.jpg

 

Hozzávalók:

A tészta réteghez:
- 20 dkg vajas keksz
- 10 dkg vaj 
- fél dl tej

A túrós krémhez:
- 50 dkg túró
- 25 dkg mascarpone
- 1 nagy pohár tejföl (én 450 grammosat használtam)
- 20 dkg porcukor
- 2 zacskó vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja és leve
- 2 csomag zselatin fix 

A tetejére:
- málna, kivi, citrom, áfonya
- levendula, rozmaring, menta és citromfű
- kevés kekszmorzsa 

 

img_0424-1.jpg

 

Elkészítés:

Először a torta aljához való kekszes tésztaalapot készítettem el. 

Ehhez a vajas kekszet egy erős műanyag zacskóba tettem, párszor erőteljes mozdulattal átgurítottam rajta a sodrófát, amitől szép apróra tört, de maradtak benne kisebb kekszdarabok. A zacskóból átöntöttem egy mélyebb tálba.
A vajat mikróban megolvasztottam, a pici tejjel együtt a kekszhez öntöttem és alaposan elkevertem.
Egy kapcsos tortaforma aljába sütőpapírt tettem, úgy, hogy csak a "fenekét" érje, gyakorlatilag a peremét utólag csatoltam a papírral bevont aljhoz.
A kekszes masszát beleterítettem, majd kézzel szép egyenletesen belenyomkodtam. Ezután hűtőbe tettem, amíg elkészült a túrókrém.

 

img_0420-1.jpg

 

A túrós krémhez a túrót mély tálba tettem, villával alaposan áttörtem (direkt nem szitán törtem át, hogy kissé darabosabb maradjon), hozzáadtam a cukrot és a vaníliás cukrot.
A tejfölhöz hozzáadtam a zselatin fixet, hidegen habverővel alaposan elkevertem. A cukros túróhoz adtam a mascarponét, azzal kikavartam, majd apránként a tejfölös masszával fellazítottam.
A kekszes alapra simítottam az elkészült túrókrémet, óvatosan megrázogattam, hogy egységes legyen, az esetleges buborékok távozzanak belőle, majd egy éjszakára hűtőbe tettem.

 

img_0471-1.jpg

 

Másnap következett a zsonglőrködés....Ez most halál komoly! A tortaformából való szép kivétel ugyanis egy kis rutint igényel, amihez jó, ha van plusz két kéz segítség.

A tortát a tálaló tálra helyezzük
A tortaformát lassú mozdulattal kinyitjuk. Nem igényel a túrókrém széle körbevágást, a lassú nyitáskor szépen elengedi a formát.
Csak annyira emeljük le a tortáról, hogy a forma alját le tudjuk emelni és és a sütőpapírt ki tudjuk húzni alóla. (Ebben kérhetünk segítséget...) A tortaforma pereme megtartja magát a tortát. Amikor sikerült alóla mindent eltávolítani, jöhet a díszítés!

Először kekszmorzsát szórtam vékonyan a díszíteni kívánt felületre, majd gyümölcsökkel dekoráltam.
Közzé szúrtam az illatos fűszer ágacskákat és a levendulát, majd egészen vékonyan csipetnyi morzsa következett ismét.

Természetesen a "Boldog szülinapoooot..." éneklése sem maradt el a gyertyákkal együtt, de erről mindenki szerencséjére videó nem készült... 

img_0479-1.jpg

 

Szépen szeletelhető és tálalható, hűsítő, kellemesen savanykás és édes, illatos desszert lett belőle.

Bátran vessétek be, ha arra van szükségetek, hogy meglepjetek vele Mindenkit! A díszítésnek csak a képzeletetek szabhat határt! Tuti pillanatok alatt elfogy!

 

Jó étvágyat hozzá!

 

img_0416-1.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr5114052536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása