ÍZcsiklandozó

Ízes túrókrém cikória levélben tálalva

2018. szeptember 29. 19:37 - ÍZcsiklandozó

...látványos partifalatok

img_0241-1.jpg

 

A cikória különleges növény, alakját, ízét tekintve. Ritkán kerül az asztalomra, de kivételesen gyönyörű példányokhoz jutottam, így (bár a családomban nem mindenkinek kedvence) mégis elhatároztam, megszerettetem mindenkivel, aki megkóstolja nálam. Mivel épp vendégeket vártam, gondoltam, itt az ideje a bevetésnek.
Gyönyörű, halványzöld, kemény leveleiből leválasztottam jó néhányat, amelyekből üdvözlő falatokat készítettem, a többit pedig félretettem a másnapi főételhez, ami besameles egytálétel lett (ennek receptjét is mutatom hamarosan). 
Mivel már délelőtt elkészítettem, délután pedig a hűtőben kellően összeértek az ízei, így estére, a vendégváráshoz már csak a dekorálás maradt.

Látványos vendég fogadó előétel. Így készül:

 

img_0245-1.jpg

 

Hozzávalók 4 személyre:

8-10 cikórialevél (mérettől függően, de fejenként kb. 2-2 darab)
25 dkg mascarpone vagy natúr krémsajt
3 evőkanál túró
3 evőkanál tejföl

bors
1 gerezd fokhagyma
pár csepp citromlé

a díszítéshez:
paprikával töltött olivabogyó
kígyóuborka
citromkarikák
friss, zöld petrezselyemlevél és citromfű levélke
pár karika hajszálvékony lilahagyma
néhány szelet paradicsom

 

img_0242-1.jpg

 

Elkészítés:

A leöblített cikórialeveleket papírtörlővel óvatosan megtörölgetjük, majd hűtőbe félretesszük. A krémhez a mascarponét (vagy krémsajtot), a túrót, a tejfölt tálba tesszük. Sózzuk, borsozzuk, hozzányomjuk a fokhagymát és pár csepp citromlével ízesítjük. Alaposan összekeverjük, majd habzsákba töltjük.
A cikórialeveleket a hűtőből kivesszük, tálra rendezzük. Ha szükséges, ahhoz, hogy biztonsággal megálljanak, a levél vastag erét alul vékonyan egyenesre vágjuk.
A habzsákba töltött fűszeres-ízes túrókrémet egyenletesen elosztva a levélkékbe töltjük, mindegyikbe nagyobb evőkanálnyi mennyiséget. Citrom és paradicsom szeletkékkel, paprikával töltött olivabogyó karikákkal vékony lilahagyma csíkokkal és friss petrezselyemlevéllel díszítjük.

Frissen pirított zsemlekarikákkal és illatos fehér vagy rozé borral kínáljuk.

 

img_e0270-1.jpg

 

A hűvösödő őszi estéken, barátokkal összegyűlve, nagyokat beszélgetve látványával, ízével is felderítő falatokat kínálhatunk általa, ami biztosan nagy sikert fog aratni.

Készítsétek el Ti is!

 

img_0272-1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr5114155805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása