ÍZcsiklandozó

Sárgarépa muffin

2019. január 26. 21:33 - ÍZcsiklandozó

... lisztmentesen

img_8916-1.jpg

 

A zöldségek sütiben is zseniálisak! Próbáltam már sütőtököt, céklát, cukkinit, lencsét édességben többször is, ahogyan répát is, ám sosem csalódtam. Szaftos, édes, különleges lett tőlük minden desszertem, amelyekbe belecsempésztem bármelyiket.

Most ismét a répa került terítékre. Minimális cukorral, többféle olajos maggal, liszt nélkül készítettem, hogy a nassolás ellenére az egészség megőrzéshez is hozzájáruljak. Egészen biztosan többé nem fogok lisztet használni a répás sütijeimhez, mert ez fantasztikusan ízlett!

Mutatom, hogy készítettem:

 

img_8905-1.jpg

 

Hozzávalók:

- 30 dkg reszelt répa
- 5 dkg apró szemű zabpehely
- 5 db tojás
- 1 narancs leve és reszelt héja
- 3 marék olajos mag vegyesen (én diót, kesudiót, mandulát használtam)
- 15 dkg nádcukor
- 1 teáskanál szódabikarbóna
- fahéj, őrölt kardamom vagy mézeskalács fűszerkeverék ízlés szerint

A tetejére:
- 25 dkg mascarpone
- 1 teáskanál vanília aroma
- kevés reszelt répa
(Aki tejterméket sem szeretne fogyasztani, az egyszerű citromos cukormázzal is bevonhatja a tetejét.)

 

img_8919-1.jpg

 

Elkészítés:

A répát megtisztítjuk, lereszeljük, az olajos magvakat durvára vagdossuk.
A sütőt közben előmelegítjük 170 fokra.
A tojásokat tálba ütjük, hozzáadjuk a nádcukrot, kissé felhabosítjuk. A szódabikarbónát, a fűszereket elkeverjük a zabpehellyel és a tojásos keverékhez adjuk. Belereszeljük a narancs héját, hozzáöntjük a narancslevet. Jól elkeverjük, majd a diófélék és végül a reszelt répa következik.

Alapos összekavarás után muffin papírba kanalazzuk. Ez a mennyiség nekem 12 db közepes muffin papírba volt elegendő. Aki papír nélkül süti, az a formát vajazza ki!

Sütőbe toljuk és 40 perc alatt készre sütjük. Tűpróbát érdemes tenni, ha nagyon sülne a teteje, mérsékelhetjük a hőfokot kissé.

 

 img_8904-1-1.jpg

 

Ha a muffinok megsültek, teljesen kihűtjük őket. Közben elkészítjük a krémet a tetejére.
Ha a mascarponés krémet választjuk csupán a vanília aromával kell habosra kevernünk és csinosan rányomnunk a sütik tetejére. Amennyiben tejmentesen készítjük, kevés porcukrot keverhetünk simára citromlével és azt csurgathatjuk rá kedvünk szerint. 

Végezetül reszelt répával díszíthetjük.

 

img_8908-1.jpg

 

A zöldségtől puha és szaftos, a darabos dióféléktől roppanós, a fűszerektől illatos lett....az íze pedig mennyei...mi kell még?! 

 

Egészségetekre!

 

 img_8922-1-1.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr4214590686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása