ÍZcsiklandozó

Répás, cukkinis, mogyorós torta

2017. szeptember 24. 11:50 - ÍZcsiklandozó

 

 21952428_1637848616278860_930434082_o_1.jpg

Nagyon szeretem a zöldségeket, minden formában és mennyiségben. Elsősorban köretként vagy levesben fogyasztom, de mindig is vonzott a desszertben való megjelenésük.

Hétvégén, főételem előkészítése közben éppen répát és cukkinit tisztítottam, miközben törtem a fejem, mit dobjak össze családom kérésének eleget téve desszertként. Semmi igazán tetsző gondolat nem jutott az eszembe. Már majdnem le is mondtam arról, hogy édességet is készítsek, amikor hirtelen jött gondolatból a kezemben lévő répába beleharaptam. Édes ízét megérezve úgy döntöttem, megvan az alapanyag a desszerthez is.

Répás sütit fogok sütni!

Máris ezer ötlet futott át az agyamon, mi van még itthon hozzá...tojás, liszt, cukkini, mogyoró, tejföl, cukor, fahéj, gyömbér, pici olaj és tej, kevés sütőpor és szódabikarbóna...nem is kell más!

Azonnal hozzá is láttam, hamarosan pedig csodás édes, fűszeres illat lengte be a konyhát.

 

Mutatom, hogyan készítettem:

 

21979180_1637847686278953_1129941528_n.jpg

 

Hozzávalók:

- 4 közepes méretű répa lereszelve
- 1 bögre héjastól lereszelt cukkini
- 2 db tojás
- másfél bögre liszt
- 4-5 evőkanál porcukor
- kevés tej (1-1,5 dl)
- fél dl olaj
- fél zacskó sütőpor
- egy mokkáskanál szódabikarbóna
- egy marék darabosra vágott mogyoró + kevés a tetejére
- 1 kávéskanál fahéj
- őrölt gyömbér ízlés szerint (én kb. egy mokkáskanálnyit használtam)
- 1 bögre tejföl + ízlés szerint pár kanál porcukor és vaníliás cukor

-  kevés vaj és liszt a forma kikenéséhez és szórásához

A bögre mérete hagyományos 2,5 dl.

 

21984412_1637847512945637_1375882361_n.jpg

 

Elkészítés:

A répát megtisztítjuk a cukkini magjait kivájjuk, mindkettőt apró lyukú reszelőn lereszeljük. (Ha a cukkini nagyon "öreg", akkor le lehet vágni a héját, egyénként nem szükséges.) A répából keveset félreteszünk a díszítéshez. A cukkini levét kinyomkodjuk.
A tojásokat keverőtálba ütjük, hozzáadjuk a porcukrot, a lereszelt zöldségeket, az olajat és alaposan összekeverjük. A liszthez külön edényben hozzá keverjük a fűszereket, a sütőport és a szódabikarbónát, majd a zöldséges keverékhez adjuk. A zöldségek nedvesség tartalmától függően adagolunk hozzá tejet. Ha nem sikerült alaposan kinyomkodni a cukkinit vagy éppen annak levét is szeretnénk felhasználni, akkor kevesebb tej kell hozzá, esetleg el is maradhat. Utoljára belekeverjük a darabosra vagdalt mogyorót.
Sűrű, palacsintatészta szerű masszát kell kapnunk.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, közben a kerek tortaformát kivajazzuk, vékonyan megszórjuk liszttel, beleöntjük a keveréket és szépen elsimítva betoljuk a sütőbe.
45-50 perc alatt világos színűre sütjük. Tűpróba kötelező!

 

26133329_1730501423680245_1878666172_n.jpg

 

Míg sül, elkészítjük a mázat. Ehhez a tejfölt ízlés szerint édesítjük cukorral, vaníliával. Mivel én tejföllel készítettem, annak savanykás íze elegendő volt, de aki natúr krémsajtot használ vagy szereti a savanykásabb ízeket, tehet bele citromlevet is pár cseppet. 

A sütőből kivett tésztát alaposan kihűtjük, majd egyenletesen bevonjuk a tetejét a tejfölös mázzal. Nekem kimondottan tetszik, ahogy lecsurog az oldalán. A képeken látható módon vagy másképp, kedvünk szerint díszíthetjük répával és mogyoróval.

Felszeletelve gyönyörű látvány a répa és a héjastól reszelt cukkini színe, beleharapva pedig a szaftosan puha és roppanós állagok teljesen rabul ejtenek. Aki kételkedett eddig, hogy hogyan kerülhet zöldség az édességek közé, mindenképpen próbálja ki! Nem fogja megbánni!

 

Egészséges, csodafinom édességet tálalhat bárki ezzel a tortának is beillő finomsággal! Jó étvágyat hozzá!

 

21979113_1637847492945639_559196637_n.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr6812889514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása