ÍZcsiklandozó

Diós süti lisztmentesen

2019. április 14. 19:02 - ÍZcsiklandozó

img_1625-1.jpg

 

Az április ebben az évben változékony arcát mutatja. Hiába, no! A tavasz így van jól, még akkor is, ha ezen a hétvégén már kimondottan jó lett volna egy kis napsütéses meleg. Persze ember tervez...

Gondoltam egy nagyot, bemelegítettem a sütőt és bár már Húsvét közeleg, mégis egy borongós időre kedvező finomságot sütöttem. 
Mivel imádom a svéd mandulatortát, gondoltam megsütöm annak diós változatát, ami reményen felülire sikeredett! A dió olcsóbb és könnyebben beszerezhető, így azt hiszem, aki kipróbálja, bátran fogja helyettesíteni majd a hagyományos receptet erre.

Íme a recept:

 

 

img_1638-1.jpg

 

Hozzávalók:

A tésztához:
- 5 tojás fehérje
- pár csepp citromlé vagy ecet
- 25 dkg darált dió
- 12 dkg barna cukor

A krémhez:
- 5 tojás sárgája
- 5 dkg kristálycukor
- 5 dkg fehér csokoládé
- 1 púpozott evőkanál keményítő
- 20 dkg margarin
- 1,5 dl tejszín

A grillázshoz:
- 5 dkg dió
- 20 dkg barna cukor
- 1-2 csepp víz

 

img_1618-1.jpg

 

 

Elkészítés:

Először a grillázst készítettem el. Ehhez a barna cukrot pár csepp vízzel egy lábasba tettem, közepes lángon hagytam feloldódni az összes cukrot, kissé meg is karamellizáltam. Ekkor hozzáadtam a diót, amivel már nem pirítottam tovább, hanem egy olajjal vékonyan kikent fém, hideg tepsire öntöttem, egyenletesen elterítettem benne, majd hagytam teljesen kihűlni.

Teljes kihűlés után már könnyen leválasztottam a hideg tepsiről és egy klopfolóval darabokra tördeltem. Pár szép egész diót félretettem a díszítéshez.

Ezután elkészítettem magát a sütit.

 

img_1628-1.jpg

 

A sütőt előmelegítettem 170 fokra.
A tésztához a tojások fehérjét pár csepp ecettel vagy citrommal egy mély tálba tettem, majd kemény habbá vertem. A darált dióból félretettem egy púpozott evőkanállal, majd a többit óvatosan, hogy ne törjön nagyon össze a hab, elkevertem benne. A sütő saját nagyméretű tepsijét sütőpapírral kibéleltem és a diós habot egyenletesen elterítettem rajta. Az előmelegített sütőbe tolva fél óra alatt készre sütöttem, majd a sütőajtót kinyitva a rácson hagytam kihűlni.

Amíg hűlt, elkészítettem a krémet. 
Ehhez az 5 tojás sárgáját a kristálycukorral (mert az nem színezi el a krémet, mint a barna cukor)és a keményítővel simára kevertem, hozzáöntöttem a tejszínt és gőz felett, állandóan keverve pár perc alatt sűrűre főztem. Levéve a gőzről elkevertem benne a fehér csokit és a margarint, majd teljesen kihűtöttem.

Ezután következett a süti összeállítása.

 

img_1624-1.jpg

 

A tészta törékeny, így frissen kissé ügyeskedni kell vele, de ez nem nagy feladat szerintem senkinek. (Azért sütöttem a legnagyobb tepsiben, mert így csak középen kellett kettévágnom, de aki bátortalan, kisütheti két adagban is!)

A kettévágott diós tésztalapból az egyiket tálra helyeztem, rákentem a krém felét, majd a második tésztalap következett. A süti tetejét beburkoltam a krém másik felével, majd 2 órára hűtőbe tettem. (Akár egész éjszakára is behűthetjük, a diós lap ugyanis szépen átvesz a krém nedvességéből, így könnyen szeletelhetővé válik, nem fog törni.)

Az összetört grillázzsal és a félretett darált dióval alaposan megszórtam a süti tetejét, itt-ott díszítettem a karamellizált nagyobb diódarabokkal.

 

img_1621-1.jpg

 

Ugye milyen gyönyörű már a látvány is?

És még egy jó hír! Mivel liszt nincs benne, így gluténérzékenyek is bátran elkészíthetik!

 

img_1642-1.jpg

 

Jó étvágyat hozzá!

 

img_1616-1.jpg

 

Amit érdemes még tudni: 

A grillázs asüti tetején nedvesség hatására kissé oldódni fog, de ez csupán másnap, a látványán gyengíthet picit, ha egyáltalán marad másnapra és a családtagok, a vendégek nem fogyasztják el egy szempillantás alatt!

 

 

img_1632-1.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr9614763916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása