ÍZcsiklandozó

Különleges avokádós-banános brownie

2021. július 30. 22:00 - ÍZcsiklandozó

... dióval és csokoládéval


img_7666-1.jpg

 

Mai blogbejegyzésem kicsit érzelgős hangulattal teljes, hiszen augusztus elsején van a negyedik "blog-szülinapom"! A szülinapokon a legtöbben szeretünk visszatekinteni az elmúlt időszakra, értékelni a történéseket és reményteljesen nézni a jövőbe. Én is jó szívvel nézek vissza az elmúlt évekre, melyek során háziasszonyként blogíró lettem, szereztem új barátokat és ismerősöket. Négy éve, hogy belevágtam ebbe a csodás kalandba, ami az ételek főzésével, tálalásával és fotózásával repített olyan örömök felé, amiről álmodni sem mertem korábban. Minden recept megírása, minden kép készítése boldoggá tett, feltöltött, kiteljesített. Öröm volt megélni, hogy mennyi elismerést, pozitív visszajelzést kaptam Tőletek, mennyien biztattatok, örültetek velem együtt a sikereimnek. Persze voltak negatív kritikák is ezalatt a négy év alatt, de minden vélemény arra sarkallt, hogy fejlődjek, még jobb és olvashatóbb bejegyzéseket tegyek közzé.
Hiszem, hogy egy jól elkészített étel nem csak a testünket, hanem a lelkünket is gyarapítja, látványával, illatával és nem utolsó sorban a közösen történő elfogyasztás örömével. Engem a blog által még inkább kiteljesített a főzés, odafigyelőbb, alaposabb lettem. Sokat tanultam, hihetetlenül nagyot változtam, nyitottabb lettem az alapanyagok, az újítások felé. Jó visszanézni első receptjeimre, amikor még szinte csak a hagyományos magyar konyha ételeinek elkészítését osztottam meg Veletek. Jó érzés tudni honnan, hová tartok. Persze négy év még nem túl sok, remélem sok-sok év múlva ugyanilyen boldogsággal tekinthetek majd vissza.

Na, de elég ebből a nosztalgiázásból, hiszen Ti a receptjeimért vagytok itt velem! Jöjjön hát a mai, ami nagyon különlegesre sikeredett. Ahogyan már tudjátok, nem vagyok elkötelezett híve egyetlen étkezési formának sem, szeretem a hagyományos konyha finomságait is, de szívesen főzök a reformkonyha alapanyagaiból is. Igyekszem vigyázni a vonalaimra, hiszen a gasztroblogolásnak van némi veszélye a kilók felszaladásában, így az "ünnepi desszert" alakbarát lett. Azt nem mondom, hogy bűntelenül falhatja az ember, na de egy szülinap mégiscsak szülinap!

Mutatom ennek a gyönyörű és csodás brownie-nak az elkészítését, aminek hiszitek vagy sem, de avokádó és banán teszi krémesen kellemessé a tésztáját:

 

Íme:

img_7632-1.jpg

 

Hozzávalók:
- 5 egész tojás
- 20 dkg zabliszt
- 10 dkg kókuszliszt
- fél cs sütőpor
- 10 dkg kókuszzsír
- 2 db érett banán
- fél avokádó
- 3 ek keserű kakaópor
- 5 dkg étcsokoládé
- 3 ek barna cukor
- 15 dkg méz
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 marék dió

A tetejére:
- 25 dkg mascarpone
- 2 cs vaníliás cukor
- kakaópor
- kevés pirított dió

 

Elkészítés: 
A száraz hozzávalókat összekeverjük. (zabliszt, kókuszliszt, kakaópor, sütőpor) Nekem itthon nincs mindig zablisztem, (most sem volt), ám zabpelyhem igen, így késes robotgépemmel addig turmixoltam, amíg liszt állagú lett. (Ezt a technikát Ti is bátran próbáljátok ki, ha zablisztre van szükségetek.)
A kókuszzsírt és a csokoládét olvasszuk fel. A diót száraz serpenyőben pirítsuk 1-2 percig, majd csúsztassuk hideg tányérra, hogy lehűljön.
A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
A banánokat és az avokádót villával pürésítsük. Az egész tojásokat üssük robotgép keverőtáljába, adjuk hozzá a cukrokat, a mézet és kezdjük lassan verni. Öntsük hozzá az olvasztott, de langyosra hűtött kókuszzsírt és csokoládét, majd apránként a pürésített banánt és az avokádót majd a lisztes keveréket. Keverjük addig, míg minden hozzávaló alaposan elkeveredik. Adjuk hozzá a diót is, majd öntsük a masszát sütőpapírral bélel tepsibe. 
Toljuk az előmelegített sütőbe és süssük 35-40 percig, addig, amíg a massza teteje már érintésre szilárd. 
A sütőből kivéve emeljük ki a tepsiből a sütőpapír segítségével és hagyjuk rácson kihűlni.
Így belül finom krémes marad, kívül pedig roppanós, mert nem "süti tovább" a forró tepsi.

Amíg hűl, a mascarponét keverjük el a vaníliával töltsük habzsákba. (Nem tévedés, nem kell bele több édesítő.)
A kihűlt brownie-t szeleteljük fel és díszítsük ízlés szerint a mascarponéval, majd hintsük meg kakaóporral és szórjunk rá némi darabosra vágott diót.

 

img_7671-1.jpg

 

Önmagában, mascarpone nélkül is csodafinom, ha vigyázunk nagyon a vonalainkra vagy tejmentesen étkezünk akkor a mascarponét elhagyhatjuk vagy mentes változatra cseréljük.

 

img_7639-1.jpg

 

Ugye milyen egyszerű?
Bár a hozzávalók mennyisége láttán elrettenhetünk, de mindenképp érdemes elkészíteni.

 

img_7647-1.jpg

 

Bevallom, hatalmas kedvencem lett, remélem, Nektek is az lesz!

 

img_7668-1.jpg

 

Finom, kiadós, egyszerűsége mellé mégis mutatós.

 

img_7654-1.jpg

 

Remek desszert egy laktató leves után!

 

img_7642-1.jpg

 

Készítsétek el, egészségetekre!

 

img_7662-1_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr9516643600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása