ÍZcsiklandozó

Spenótos frittata

2018. január 07. 11:23 - ÍZcsiklandozó

...lilahagymával és kesudióval

26755398_1742188945844826_1608715081_n_1.jpg

 

Az adventet és a szilvesztert "túlélve" mindenki fogadkozik kicsit önmagában, hogy az új esztendőt némileg diétásabban, egészségesebben fogja kezdeni. Ezen a gondolaton én is gyakran átrágom magam, ami nem is esik nehezemre, mert a hagyományos magyar konyha karácsonykor nem éppen diétás jellegéről híres, így hát az ünnepi menüm nekem sem volt valami könnyed.
Bevallom, már rá sem tudok nézni a nehéz ételekre, kifejezetten új, sok zöldséget, gyümölcsöt tartalmazó étekre vágyom.

A különlegessége ennek a poszt megszületésének az, hogy a spenótot kisgyerek koromban voltam hajlandó utoljára megenni, egy szerencsésnek nem mondható intézményi közétkeztetésben megélt kellemetlen élmény hatására.

Valahogy az elmúlt hónapokban mégis rendszeresen a szemem elé kerültek spenótos receptek a világhálón, én pedig kellőképpen nyitott és kíváncsi lévén egyre több és több ilyen receptet olvastam el.
Így történt, hogy pár napja, amikor egy bevásárlás közben a szemem a zöldségosztályon egy friss spenótcsomagra esett, nem sokáig gondolkodtam, megvettem.

Hazaérve viszont nem kis gondolkodásba kezdtem, mi legyen belőle... hatalmas zacskó lévén tudtam, nem csak egyféle ételt fogok készíteni és tuti nem lesz ezek közt a mártás.

Első, leggyorsabban elkészíthető receptválasztásom erre a frittatára esett.

A frittata (tojáslepény) már jól ismert eleme a konyhámnak, főleg a szaladós hétköznapokon készítem különféle belevalókkal. Mivel lilahagyma bőven volt itthon, nem volt kérdés, ez lesz a spenót társa a lepényben. Persze időközben megláttam a konyhapulton a kesudiót... naná, hogy nem hagytam ki! Gondoltam, elrontani egészen biztosan nem fogom vele. Így is lett.

Mutatom, hogyan készítettem:

 

26655200_1742188969178157_1057676982_o.jpg

 

Hozzávalók:

- 3-4 nagy marék friss spenótlevél
- 1 nagy fej lilahagyma
- pici olaj vagy vaj
- 8 tojás
- egy marék kesudió
- 1 nagy gerezd fokhagyma
- 5 dkg reszelt sajt (én Trappistát használtam)
- 1,5 dl főzőtejszín
- só, bors ízlés szerint

 

26694584_1742201059176948_484557406_n.jpg

 

Elkészítés:

A spenótot megmossuk, lecsepegtetjük. Egy tűzálló serpenyőt vagy tálat vékonyan kiolajozunk vagy vajjal kikenünk. A lilahagymát megtisztítjuk karikára vágjuk, a fokhagymát tisztítás után vékonyra szeleteljük.
A serpenyőt közepes tűzre tesszük, a zsiradékot felolvasztjuk a hagymát és a fokhagymát rádobjuk és pár perc alatt megpirítjuk.
Közben a tojásokat tálba ütjük, sózzuk, borsozzuk, kissé felverjük. A tejszín felét és a reszelt sajtot elkeverjük benne. A megpirult hagymára óvatosan ráöntjük, közepes tűznél sütjük. A spenótot és a kesudiót rászórjuk, óvatosan kissé bele is keverjük, de lehetőség szerint nem törjük össze a dermedő tojást. A tetejére a maradék tejszínt ráöntözzük. Ekkor már nem kavarjuk meg, hanem félig dermedt állapotban az egészet betoljuk előmelegített sütőbe, ahol készre sütjük.

 

26696133_1742188952511492_1427374416_n.jpg

 

Aki kedveli, kevesebb belevalóval és több tojással készítheti el ezt a lepényt, én szándékosan a rakományra akartam koncentrálni. A sütőből kivéve megszórhatjuk még reszelt sajttal, majd pár perc hűlés után torta szerűen szeletelhetjük, tálalhatjuk.

A kesudió roppanóssága, íze különlegessé tette ezt az ételt, jól harmonizált a spenóttal.

Próbáljátok ki ti is bátran!

 

 

Az új esztendőben egy valami nem változott:

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

 

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: gyors vacsorák

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr3213555655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása