ÍZcsiklandozó

Sütés nélküli diós-datolyás süti

2019. január 30. 16:20 - ÍZcsiklandozó

img_8781-1.jpg

 

Túlesve lassan a januáron, amikor sokan fogadalmat tesznek, hogy lefogynak, alakot változtatnak, elfogytak az ünnepi sütik is és már kellőképpen kiéheztünk egy kis édességre, akkor úgy érzem, az a legjobb megoldás, ha valamilyen alternatív, egészségesnek számító desszert után nézünk, ami nem csak hogy finom, hanem meglepően egyszerű is!

Ha belegondolok, az ízvilágon még én is meglepődtem, amikor a Dívány oldal receptjénél rábukkantam egy hasonló, datolyás, sütés nélküli finomságnak a receptúrájára.
A datolyáért nem különösebben rajongok, bár örömmel fogyasztom, ha úgy alakul. Karácsonyra készülve egy leárazáson megláttam, gondoltam jó lesz majd valamelyik ünnepi sütibe, így hát vettem egy jókora csomaggal. Történetesen kimaradt az összes akkori desszertből, így most itt árválkodott a szekrényben. Mivel nem szerettem volna, hogy kiszáradjon és élvezhetetlenné váljon, de az életmód változtató saját programomban már nem akartam nagyon beavatkozni egy energiabomba sütivel, így alternatívát kerestem.

Az energiabombaság ugyanebben a finomságban is jelen van, ám hozzáadott liszt nem nehezíti, viszont zabálnivaló. Igaz, mivel jó tömény édesség, így egy-két kockánál többet nem is tud az ember elfogyasztani belőle. Előnye, hogy sütés nélkül elkészíthető, így akár kollégiumban, sütő nélküli kisebb albérletekben is elkészíthető.

Mutatom, hogyan csináltam:

 

img_8787-1.jpg

 

Hozzávalók:

- 15 dkg datolya
- 5 dkg étcsokoládé
- 3 dkg méz
- 3-3 dkg szezámmag és chia mag és lenmag
- 8 dkg finom szemcséjű zabpehely
- 5-5 dkg darabosra vagdalt dió és kesudió

 

img_8777-1.jpg

 

Elkészítés:

A datolyát beáztatjuk pár órára meleg vízbe (én előző este tettem ezt). Felhasználáskor kimagozzuk, majd a mézzel és az olvasztott étcsokoládéval együtt botmixerrel vagy turmix gépben pürésítjük.
A dióféléket darabosra vagdossuk és a zabpehellyel együtt a mézes keverékhez adjuk. Sűrű, gyúrható masszát kapunk, amit vizes kézzel vagy vizes kanállal alaposan átgyúrunk, kavarunk, hogy minden hozzávaló homogén módon elkeveredjen.

Sütőpapíron elsimítjuk, téglalap formára igazítjuk úgy, hogy kb 1,5 centi vastag legyen. Ezután fél órára mélyhűtőbe tesszük, hogy vághatóra dermedjen.

Fél óra elteltével kivesszük a mélyhűtőből és Éles késsel egyenletes kockákra vágjuk. Tetejüket dióval díszítjük. Nagyon finom, egészséges desszert, amit gyerekekkel is könnyen elkészíthetünk és a benne lévőket kedvünk szerint variálhatjuk (pl. egyéb aszalványokkal, mazsolával, magvakkal)

 

Nagyon finom, próbáljátok ki!

 

img_8783-1.jpg

 

 FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr7014591710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása