ÍZcsiklandozó

Csábító csokis muffin, az igazi nőknek

2019. február 09. 18:52 - ÍZcsiklandozó

img_9290-1.jpg

 

Februárban van a lányom névnapja, aki 17 éves lévén igazi felnőtt lassan.
Persze a felnőtté válás tudom, hogy elkerülhetetlen, de jól esik nagyot kacagni gyermekien, akár egy ilyen viccesen kedves süti láttán valamennyiőnknek.

Ennek a muffinnak csupán ezek a gondolatok az előzményei. Sok-sok héttel ezelőtt láttam egy külföldi oldalon  (Pinterest) hasonló sütit, akkor elhatároztam, a kamasz lányom névnapjára elkészítem.

Mivel Valentin nap és Nőnap is közeledik, talán több hölgy olvasóm is megörül a receptnek, hiszen jópofa, látványos, az elkészítése pedig nem is olyan ördöngös, mint amilyennek gondolnánk. Az alapja egy egyszerű csokis muffin, a díszítést pedig a fantáziánk szabja meg.

Én így készítettem:

 

 

img_9281-1.jpg

 

Hozzávalók:

A muffinhoz: (12 db)
-15 dkg liszt
-15 dkg cukor
-15 dkg vaj
- 5 dkg keserű kakaópor
- 5 dkg étcsoki
- 2 egész tojás
- fél s. sütőpor
- 1 cs vaníliás cukor

Cipőnként:
- 1 db babapiskóta
- 1 db Roletti
- mascarpone (összesen 500 g)
- vaníliás cukor és porcukor ízlés szerint
- ételfesték
- díszítő cukorgyöngy

 

img_9271-1.jpg

 

Elkészítés:

A cipők talpát képező muffinok tulajdonképpen egyszerű csokis sütik, bármilyen ízesítéssel helyettesíthetők kedvünk szerint.

A tojásokat a cukrokkal kihabosítjuk. A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a tojásos masszához adjuk. Kisebb muffin papír formákba kanalazzuk a masszát. (Ezek legyenek színesek, de minta nélküliek, hiszen a cipők talpát adják majd.)
170 fokra előmelegített sütőbe tesszük a muffinokat, ahol 20 perc alatt készre sütjük.

Ezután teljesen kihűtjük őket.

 

img_9276-1.jpg

 

Amíg a muffinok hűlnek, elkészítjük a színes krémeket.
Ehhez a mascarponét ízesítjük porcukorral és vaníliás cukorral kedvünk szerint. (Én nem akartam túl édesre, így találomra adtam hozzá pár kanál cukrot.)

Ha megcukroztuk, annyi részre osztjuk, ahány színt szeretnénk használni a díszítésnél. Minden részhez adunk pár csepp ételfestéket. (Én kéket és pirosat használtam, de csak keveset, hogy halvány árnyalatokat kapjak.)

 

img_9287-1.jpg

 

A kihűlt muffinokat picit bevágtam, ahová a babapiskóta talpakat akartam illeszteni.
Minden cipőcske talpához egy-egy babapiskótát használtam. Ezeket megkentem az édes, de fehér mascarpone krémmel, majd a szélüket habzsákba töltött színes masszával díszítettem.

A cipők magas sarkához Rolettit használtam, amelyeket a kívánt magasságban elvágtam és fehér mascarpone krémmel illesztettem a cipők talpához.

 

img_9282-1.jpg

 

A cipők fejét különböző színű krémmel díszítettem és krémrózsákkal, díszgyöngyökkel dekoráltam.

Fogyasztás előtt fél órára hűtőbe tettem.

 

img_9290-1_1.jpg

 

Mit is mondhatnék.... a siker nem maradt el! Mindenki arcára mosolyt csaltam, nem csak az ünnepeltére! És persze nem csak az íze miatt, hanem a kedves, szemet gyönyörködtető vagány, csajos látvány miatt is...

Próbáljátok ki Ti is!

 

img_9294-1.jpg

 

A díszítés és az alap csupán rajtatok múlik! A siker azonban borítékolható!

 

img_e9322-1.jpg

 

img_e9310-1.jpg

 

img_e9288-1.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr6514617200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása