ÍZcsiklandozó

Retro kókuszgolyó

2020. október 09. 10:01 - ÍZcsiklandozó

img_7834-1.jpg

 

Gyermekkorom nagy kedvencét, egy igazi retro édességet hozok most, ami nem más, mint a kókuszgolyó. Nem is tudom, létezik-e még ilyen fantasztikus finomság, amiben egyesül az édes íz, a puhaság, a falatnyiság és még sütni sem kell. Emlékszem, amikor gyerekként én gömbölyíthettem és hempergethettem a csokis masszát a kókuszreszelékben...  Persze mindig legurult a gyomromba pár gombócka, mielőtt tányérra került!
Nem volt olyan családi ünnep, amikor ne került volna az asztalra, hiszen jó előre elkészíthető és elálló édesség. (Már, ha a torkosok elől kellően elrejti az ember...)
Később a gyerekeim is élvezettel segítettek, ha ez készült itthon, ma pedig már saját maguk állnak neki.
Szerintem nincs is olyan magyar háztartás, ahol ne ismernék, ne szeretnék! Persze ahány ház, annyi szokás...van, aki rummal készíti, van aki lekvárral, van aki mazsolával, van aki meggyet vagy diót tesz a golyók közepébe.

Én most a legegyszerűbb változat receptjét mutatom, kedvetek szerint gazdagítsátok bátran!

Íme:

 

img_7848-1.jpg

 

Hozzávalók:

- 500 g darált háztartási keksz
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
20 dkg porcukor
- 20 dkg vaj
2 dl tej
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 teáskanál rumaroma
20 dkg kókuszreszelék

 

Elkészítés:

A vajat megolvasztjuk, majd langyosra hűtjük. Egy mély tálba öntjük a darált háztartási kekszet, hozzáadjuk az összes hozzávalót és alaposan összekeverjük.
Vizes kézzel kis diónyi masszából gombócokat készítünk. A kókuszreszeléket mélyebb tálkába öntjük,  majd az elkészült golyócskákat alaposan meghempergetjük benne. 
Érdemes fogyasztás előtt pár órára hűtőbe tenni, de azonnal is fogyasztható.

 

img_7846-1.jpg

 

Elálló finomság, de érdemes hűtőben tárolni.

 

img_7852-1_1.jpg

 

Ha nagyobb adagot készítenétek egyszerre, a receptben megadott mennyiséget duplázzátok, mert amilyen finom, olyan gyorsan is fogy.

 

img_7850-1.jpg

 

Kávé mellé vagy egy pohár tejjel akár gyors reggeli energiabomba is lehet.

 

img_7843-1.jpg

 

Készítsétek el minél többször!

 

img_7835-1.jpg

 

Jó étvágyat hozzá!

 

8 komment
Címkék: Desszertek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr4716226902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odamondó 2020.10.10. 16:00:56

Karácsonykor szoktam elengedni az agarakat na olyankor ebből egy tállal tudok bedobni.
Igen kiváló desszert.

Aminek a közepén van cseresznye az is kiváló verzió.

Sunny Days 2020.10.10. 22:53:36

hú, de megkívántam!

ÍZcsiklandozó 2020.10.10. 23:54:58

@Sunny Days: holnap össze is dobhatod! Villámgyorsan készen van!

eßemfaßom meg áll 2020.10.11. 13:14:33

@ÍZcsiklandozó: A retró valami régi, egykor trendi de azóta eltűnt cucc visszahozása a jelenbe, a kókuszgólyó folyamatosan jelen van soksok évtizede. A zsemle sem retro attól, hogy nagyanyám is evett zsemlét 55-ben

ÍZcsiklandozó 2020.10.11. 16:09:00

@eßemfaßom meg áll: szerintem manapság bármennyire ismert és szeretett desszert, mégis ritkán készítik, mert sokkal több “divat-süti” kering aktuálisan. Én is régen készítettem, szinte meg is feledkeztem már róla. Gyermekkoromban minden hónapban, minden ünnepen készítettük, de nem csak mi, a környezetünkben mindenki. Amíg a gyerekeim picik voltak, akkor is többször készítettük, amolyan gyerekbarát volta miatt. Szerintem elfeledett süti, de nem csak nálam... 30-40 éve lényegesen népszerűbb volt. Azért köszi a megjegyzést!
süti beállítások módosítása