ÍZcsiklandozó

Avokádófagyi

2022. augusztus 26. 17:03 - ÍZcsiklandozó

... csokoládéval és mogyoróval

image_123923953_9_-1.jpg

 

Nyár, meleg, fagyi... kedvenceim! Bizony, én a meleget is szeretem, kedvenc évszakom a nyár és imádom a fagyit! Akár napokig csak ezt enném! Tudom, nem a legalakbarátabb dolog, de én azt sem mindig bánom! Pláne, mióta rátaláltam a gyorsan elkészíthető, egészségesebb változataira. (epres receptet már olvashattok nálam ITT!)
Most egy különleges, fehérjében gazdag, növényi fagyit hoztam, ami biztosan ízleni fog azoknak is, akik nem diétáznak. Ennek fő alapanyaga az avokádó, ami rettentően jól ízesíthető, nem csak sós ételekhez társítható. Csokoládékrémet már mutattam az oldalamon, ott málnával párosítottam, most pedig a csokin kívül még a mogyoró fogja izgalmassá tenni.

Így készítettem:

 

image_123923953_4_-1.jpg

 

Hozzávalók:
- 2 db érett avokádó
- 3 db érett banán
- méz (ízlés szerint vagy egyéb édesítő)
- 100 g magas kakaótartalmú étcsokoládé
- 1 nagy marék földimogyoró
- 1 késhegynyi őrölt fahéj
- szükség szerint 1 dl növényi tej
(Mandula-, rizs- vagy kókusztej)
 - a tálaláshoz citromfű vagy mentalevél

 

Elkészítés:
A banánt fagyasszuk le előző este. (Én mindig tartok pár banánt felkarikázva a fagyasztóban, így bármikor előkaphatom, ha kedvem tartja. Érdemes a teljesen barnára érett banánokat használni, ettől lesz igazán krémes és édes)
A fagyott banánt az érett avokádókkal, a fahéjjal és az ízlés szerint adagolt mézzel vagy egyéb édesítővel tegyük robotgép turmix kancsójába és kezdjük el turmixolni. Ha nagyon sűrűnek találjuk, adjunk hozzá növényi tejet, de ez teljesen elhagyható, csak legyünk türelmesek a turmixolásnál.) 
Én Anka robotgépemmel dolgoztam, erős kései remekül alkalmasak erre a feladatra.

Közben, míg a robotgép turmixol, a csokoládét reszeljük le vagy vagdossuk nagyobb darabosra, hasonlóan a mogyoróhoz.

A krémes növényi fagyihoz keverjük a mogyoró felét, ami kellemesen roppanós lesz a fagyiban, de a szép zöld színét nem változtatja mag (A csokoládé felét is belekeverhetjük, mint a sztracsatellánál, de én most csak a mogyorót adtam hozzá.)
Máris fogyaszthatjuk! Tálaljunk mellé mogyorót és csokoládét, amit mindenki ízlés szerint szórhat még a tetejére. Díszítsük menta vagy citromfű levéllel.

Simítsuk a maradék kész fagylaltot fagyasztható tálba és tegyük a fagyasztóba, így később is tálalhatjuk.
(TIPP: Ilyenkor érdemes 10 perccel korábban kivenni a fagyasztóból, hogy könnyen adagolható legyen!)

 

image_123923953_2_-1.jpg

 

Egyszerű, gyors, különleges!

 

image_123923953_8_-1.jpg

 

Aki szereti a különleges ízeket, mindenképp próbálja ki pirított mogyoróval is!

 

image_123923953_6_-1.jpg

 

Kedvezhetünk a szemnek is, a maradékot a fagyasztóedényben mintásra igazítva!
Igazi gyönyörűség!

 

image_123923953_3_-1.jpg

 

Készítsétek el, váljék egészségetekre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr6517904615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása