ÍZcsiklandozó

Tojásleves sajtchipsszel

2017. december 19. 12:26 - ÍZcsiklandozó

 

25551512_1722714544458933_1754694083_o_1.jpg

 

Most egy jó kis vélemény megosztó ételt hoztam, a hagyományos tojáslevest.
Szerintem az emberek vagy szeretik vagy kimondott ellenszenvet éreznek iránta. Gyermekkoromban én kifejezetten nem kedveltem ezt a levest. Egyáltalán nem volt szimpatikus a benne úszkáló cafatos tojás. Felnőtt fejjel azonban sikerült egy olyan változatát megkóstolnom, amiben buggyantott formában volt a tojás.

Mivel sosem vagyok elzárkózó az újítások megkóstolásától, gondoltam, azzal is teszek egy próbát. Azóta megkedveltem, sőt, időnként kifejezetten kívánom is ezt az ételt, ma már persze csurgatott tojással is. Van aki kissé ecetesen, babérlevelesen, tejföllel készíti, van, aki köménymaggal. Én most ezt választottam.
Mivel épp egy náthás, vírusos megbetegedéssel küzdök, nem is volt sem kedvem, sem erőm bonyolultabb ételt előállítani, egy ilyen forró leves viszont kifejezettem jól esett.
Benézve a hűtőbe, találtam pár gyönyörű vékonyra szeletelt sajtot is, gondoltam, éppen jó lesz mellé sajtchipsként.


Így készítettem:

25519887_1722714517792269_1772801682_n.jpg

 

Hozzávalók:

- 2 evőkanál olaj vagy zsír
- 2 evőkanál liszt
- 1,5 l víz
- só, bors, köménymag, fűszerpaprika, fokhagyma ízlés szerint
- 2-3 tojás

A sajtchipshez:
- fejenként 2-3 szelet vékonyra szeletelt vagy reszelt sajt (én Trappistát használtam)

 

25555329_1722714561125598_342353650_n.jpg

 

Elkészítés:

A zsiradékból és a lisztből folyamatos kevergetés mellett világos rántást készítünk. Hozzáadjuk az egész köményt, amivel együtt pár pillanatig pirítjuk. A tűzről levéve rászórjuk a fűszerpaprikát, amit alaposan elkeverünk benne és felöntjük a vízzel. Visszatesszük a tűzhelyre, megsózzuk, hozzáadjuk a borsot és a zúzott fokhagymát igény és ízlés szerint, majd alaposan felforraljuk.

Amíg fő a leves, egy serpenyőbe helyezzük a sajtszeleteket vagy a reszelt sajtból pici halmokat rakosgatunk. (Nem tévedés, csak így magában, nem kell kiolajozni a serpenyőt!)
Magas hőfokon addig olvasztjuk, pirítjuk, amíg a zsiradék teljesen kisül belőle, buborékolni kezd. Ez kb 1-1,5 perc. Óvatosan megfordítjuk és kb fél percig a másik oldalát is sütjük.
Vigyázat, ha nagyon megpirul, kissé keserűvé válik! Ezért csak szép világos színt irányozzunk be magunknak! Óvatosan kiszedjük a serpenyőből, egyenes felületen hagyjuk kihűlni, de akár fakanál nyelén vagy más alkalmatosságon formára is hajlíthatjuk.

Ezzel tulajdonképpen készen is vagyunk, már csak a tálalás hiányzik.

A levest forrón tálkába szedjük, adhatunk mellé chilit (én most gyógyításképpen meg is tettem). A sajtchipset elropogtathatjuk mellé, de a leves tetejére téve akár picit meg is olvaszthatjuk.

 

Jó étvágyat hozzá Mindenkinek!

 

25555380_1722714611125593_2104103760_n.jpg

 

És amint ez már megszokott:

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: leves Főételek

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr1513511071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása