ÍZcsiklandozó

Húsvéti színes főtt tojás

2019. április 20. 17:23 - ÍZcsiklandozó

img_e1717-1.jpg

 

Húsvétkor egyik nagy kedvencünk, a tojás. Kalács és sonka mellé, tormával, zöldhagymával, hónapos retekkel minden asztal fő eleme. Én tojáskrémet is készítek húsvétkor, ám leginkább főtt tojásként fogyasztjuk. A megszokottság azonban néha már túl sablonossá teszi a menüt, így gondoltam egy nagyot, tojást festettem!

De nem akárhogyan! Nem héjastól, hanem pont ellenkezőleg, megtisztítva. És, hogy még egészségesen is tettem mindezt, az csak hab a tortán!

Banálisan egyszerű módját választottam ugyanis a festésnek. Éppen a reggeli megszokott gyümölcs-zöldség turmixomat készítettem, amihez a répát és a céklát pucoltam.

Gondolataimban már a húsvéti menü járt, kezem pedig kellően céklaszínű lett.

Ekkor jött az ötlet! Mutatom, mi volt az:

 

img_1703-1.jpg

 

Hozzávalók: (valamennyi hozzávaló mennyisége igénytől függő)

- pár db friss cékla 
- tojás
- só
- mélyebb tálka (én vödrös tejföl vödröcskéjét használtam)

 

img_1714-1.jpg

 

Elkészítés:

A kívánt mennyiségű tojást megmossuk, sós vízben lassan főzve (hogy ne repedjenek meg) keményre főzzük. Hideg vízzel leöblítjük és hagyjuk teljesen kihűlni.

A céklákat meghámozzuk és gyümölcscentrifugával levüket kinyomjuk. Ha nincs gyümölcscentrifugánk, turmix géppel pépesíthetjük, majd kevés vízzel hígítjuk akkora mennyiségre, amennyi festőlében a megtisztított, kihűlt főtt tojások kellően elmerülnek. (A tojások színe a céklalében töltött időtől függő, de ne aggódjunk, szerencsére a cékla elég erőteljesen festő zöldségféle, így az eredmény re nem kell sokat várnunk.)

 

img_1711-1.jpg

 

A céklalevet mély edénykébe öntjük, a főtt tojásokat belemerítjük. A kívánt színárnyalat eléréséig benne hagyjuk őket a festőlében. Ha kellő színűre színeződtek, kivesszük a céklaléből a tojásokat és óvatosan megtörölgetjük. (Nem kell félnünk, a cékla íze nem fog érződni, de gyönyörű bíbor színe fantasztikussá varázsolja a tojásokat!)
Ha még tovább szeretnénk variálni, akár töltött tojásnak is elkészíthetjük, a siker biztosan nem marad el!

Azonnal tálalhatjuk!

Salátaágyon remekül mutat, egészséges, finom, látványos ünnepi hidegtál része lehet!

 

img_e1718-1.jpg

 

 

Jó étvágyat hozzá!

 

img_e1710-1.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://izcsiklandozo.blog.hu/api/trackback/id/tr10014776956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clodovicus S. Carolus 2019.04.22. 00:35:00

Óh! Ez tök jó! Majd elmesélem a feleségemnek, mert a főzés terén én csak a meós vagyok. Köszi a remek ötletet.
süti beállítások módosítása